beantwoord

samenreiskorting geactiveerd, geen 40% korting gekregen

  • 7 November 2022
  • 4 reacties
  • 294 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Op vrijdag 28 oktober heb ik thuis, via mijn NS samenreiskorting geactiveerd, ik kreeg een mail ter bevestiging. Bij het in- en uitloggen op het station zie ik dat er geen korting is berekend. 
Ik ben onderweg geweest in de daluren en was samen met mijn dochter die een NS abonnement heeft. 

Hoe kan dit worden opgelost?

icon

Beste antwoord door Robert B 7 November 2022, 19:15

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u op saldo reist met uw ov-chipkaart, dan moet u samenreiskorting activeren op het automaat en dan krijgt u bij het uitchecken uw kosten en saldo te zien.

Als u met Flex activeert krijgt u geen afrekening te zien van de korting bij het uitchecken. U krijgt een mededeling dat u bent uitgecheckt. bij inchecken krijgt u: ‘Reizen op rekening’.

U kunt het beste even checken bij Reishistorie op Mijn NS. doorgaans is na een dag wel te zien wat er is gebeurd.

U moet inchecken tijdens de daluren. Als u in de spits incheckt en de reis verder in de daluren aflegt, krijgt u geen korting.

Badge +3

Als je via Mijn NS Samenreiskorting kan activeren heb je (per definitie) NS Flex, dus zou er voor die dag gewoon korting berekend moeten worden bij elke incheck of overstap in de daluren.

Details staan in de bevestgingsmail ‘geldig tot 04:00 op 29 oktober’.

Reputatie 7
Badge +3

Maar met Flex zie bij in en uitchecken op het station niet of je wel of geen korting hebt gekregen, het schermpje geeft alleen maar Reizen op rekening aan, geen ritprijs of korting. Die ritprijs en of er korting is berekend is alleen terug te vinden in de reishistorie, die soms pas dagen later te zien is. 

Het is mij niet duidelijk of de constatering dat er geen korting is berekend is gebaseerd op de tekst in het schermpje van de poortjes/paaltjes of op de ritprijs in de reishistorie.

En was de incheck wel in de daluren, dus niet alleen de reis? 

Kan het zijn dat u nog een verlopen kaart in Mijn NS hebt staan en dat de korting per ongeluk op die kaart is geactiveerd?

Reageer