Skip to main content

Hoi! Vandaag kreeg ik mail dat de factuur klaar stond, van mijn Flex Basis abonnement. Toen ik de reizen controleerde, zag ik dat er twee bij zaten waar geen kortingstarief gerekend werd (1x een heenreis en 1x een terugreis,op verschillende dagen en ook verschillende bestemming). Op beide dagen heb ik per mail een bevestiging gehad dat de korting geactiveerd was voor ik vertrok en beide dagen heb ik op de andere ritten wel gewoon de korting gekregen. De betreffende reizen vielen ook volledig in de daluren, er was niet bijvoorbeeld te vroeg ingecheckt.

Bij beide ritten staat in mijn reishistorie wel de locatie van uitchecken, maar geen tijdstip. Bij reisduur staat dat deze onbekend is. Ik vermoed dat hier dus ergens iets mis is gegaan bij deze twee ritten.

Via twitter heb ik de klantenservice benaderd, met een bericht inclusief screenshots van de bevestiging dat de korting geactiveerd was (en voordat ik incheckte) en de reishistorie van de betreffende dagen. Ze geven echter aan dat ze geen restitutie kunnen geven in dit soort gevallen, ivm het voorkomen van mogelijke fraude. Waarbij ze overigens nog wel vriendelijk aangaven dat het niet was vanwege een verdenking, maar standaard regels.

Vind dat toch wel erg jammer. We reizen regelmatig samen en kiezen juist ivm de kosten voor de daluren. Bij twee reizen gaat het nu dan mis, maar het teveel betaalde bedrag krijg ik dus niet terug.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Op dit forum vond ik wel anderen die ook geen korting hadden gehad, die werden verwezen naar de klantenservice. Vraag mij af of die hetzelfde antwoord hebben gekregen.

Geen reactie

Reageer