beantwoord

samenreiskorting weggeven met een code kan niet in de NS app

  • 20 February 2024
  • 5 reacties
  • 204 Bekeken

Reputatie 3

Heb een senioren dalvrij abonnement. In de app is het weggeven van een code voor samenreiskorting aan een medereiziger niet te vinden! Wat moet de medereiziger daarna doen om de code te kunnen gebruiken?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 20 February 2024, 21:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey wim.vogel.52 en welkom bij de NS Community!

Als de Samenreiskorting in de app ontbreekt, raad ik je even aan om te kijken of je de app kunt updaten. Voor Android moet het 7.27 of hoger zijn en voor iOS 7.71 of hoger. Nu staat het nog in de kinderschoenen, dus het kan voorkomen dat ook dan de Samenreiskorting niet in de app te vinden is. Wel kun je dit al via je Mijn NS-account op de website aanvragen. Wanneer je inlogt, zie je deze optie direct op de startpagina. Hier kun je een samenreiscode delen en ook verzilveren als medereiziger.

Badge +3

Het nieuwe tegeltje om Samenreiskorting te verlenen (via een code) staat waarschijnlijk helemaal onderaan bij Meer → Mijn NS in de app. Je kunt dit desgewenst omhoog slepen door het vast te houden.

Het andere Samenreiskorting tegeltje (met de tekst niet nodig bij jouw abonnement) kan je naar onderen slepen want is totaal overbodig.

Of het werkt om een code te generen is nog wel een dingetje… maar anders kan dat via de Mijn NS website https://login.ns.nl

Tot 22 april is er weinig aan de hand, je medereizigers met NS Flex zonder korting kunnen gewoon Samenreiskorting aan zetten via de app zonder code, en reizigers op saldo kunnen terecht bij een kaartautomaat op een station.

Reputatie 3

Updated naar 7.27. Samenreiskorting weggeven is nog steeds niet te vinden!

Reputatie 7
Badge +3

Je gaat rechtsonderin naar meer en dan naar MijnNS, dan zou je bovenstaande moeten krijgen in de app.

Badge +3

Zelfs bij een kaart met Flex Basis zie ik die knop Deel samenreiscode, met vervolgens natuurlijk een melding dat ik met dat abonnement geen Samenreiskorting kan geven… 

Reageer