Skip to main content
beantwoord

Samenreiskorting werkt niet 'Technische fout'

  • 13 June 2024
  • 20 reacties
  • 562 Bekeken

Het invoeren van een Samenreiskortingcode werkt niet na inloggen op de NS website. 

De link 'Ik heb een Samenreiscode gekregen' gaat naar een scherm 'Technische fout opgetreden'. Ik heb het met verschillende kaarten, toestellen, browers en op verschillende dagen geprobeerd maar nooit verder gekomen dan de tevhnischd fout.

Ik heb twee keer contact gehad met de klantenservice, de 1e keer zou er een 'notitie' worden gemaakt, de tweede keer was er geen reactie meer na het delen van alle persoonsgegevens. Ik vraag mij af of de Samenreiskorting wel echt werkt, in ieder geval heeft mijn Dal-voordeel abo weinig zin zo.

20 reacties

Als u een Dal Voordeel abonnement heeft, bent u degene die de code deelt. Uw medereiziger moet de samenreiscode invullen.

Dat is inderdaad de bedoeling van Samenreiskorting, maar ik weet niet waar je precies op doelt?

Dat is inderdaad de bedoeling van Samenreiskorting, maar ik weet niet waar je precies op doelt?

U schrijft dat u de samenreiscode niet kunt invullen. Dat is logisch, want u bent niet degene die de code moet invullen. Uw medereiziger moet dat doen.

Dat heb ik nergens geschreven, wel dat ik op verschillende kaarten heb geprobeerd op de link te klikken om de samenreiskortingcode in te vullen niet werkt. De code krijg ik natuurlijk van mijn eigen Dalvoordeelabo.

Dat heb ik nergens geschreven, wel dat ik op verschillende kaarten heb geprobeerd op de link te klikken om de samenreiskortingcode in te vullen niet werkt. De code krijg ik natuurlijk van mijn eigen Dalvoordeelabo.

U bent niet degene die die code in moet vullen. Uw medereiziger moet dat doen met zijn of haar eigen Mijn NS-account. U deelt alleen die code met uw medereiziger.

Ik vraag mij af hoe dat een antwoord is op mijn vraag, of hoe ik de indruk heb gewekt dat ik niet begrijp dat Samenreiskorting op die manier werkt? 

Goedemorgen AlistairB. Welkom bij de NS Community.

Zoals Jan Haverkamp aangeeft ben jij niet degene die de code in dient te vullen. Je kunt de samenreiscode delen met je medereiziger. Deze kan via zijn/haar Mijn NS de code inwisselen voor een Samenreisticket. 

Klik hier voor een volledige uitleg.

Indien je tegen problemen aan blijft lopen, neem dan vooral even contact op met onze klantenservice. Dan kunnen mijn collega's met je meekijken voor een mogelijke oplossing. 

Hi Sascha,

 

Laat ik de vraag anders stellen aangezien ik blijkbaar heel onduidelijk ben.

 

Ik heb een Samenreiskorting ontvangen deze probeer ik te gebruiken door op de link te klikken 'Ik heb een samenreiskorting'. Er verschijnt een melding, Technische Storing.

 

Overigens is het totaal irrelevant of ik een code heb aangezien de link nooit blijkt te werken.

Reputatie 7
Badge +3

Maar je hebt toch zelf een Dal Voordeel-abonnement? Wat moet je dan met een ontvangen Samenreiscode?

Maar goed, wat je nog zou kunnen proberen is een incognito-venster te openen in de browser. Meestal CTRL + SHIFT + N.

Badge +3

Als u de code zelf hebt, dan kunt u die ook gewoon invullen op www.ns.nl/samenreiscode.

Maar zoals gezegd: met een Dal Voordeel-abonnement krijgt u al 40 procent korting op reizen in de daluren, dus dan heeft het geen nut om Samenreiskorting te regelen. Met uw abonnement kunt u een code maken om aan een ander te geven, zodat die ander met de link een kaartje met korting kan kopen om met u mee te reizen.

Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat ik samenreis met een medereiziger, dat we naast elkaar zitten en Samenreiskorting proberen te gebruiken. Waarbij ik klik een samenreiscode heb via mijn Dalvoordeel-abonnement en mijn medereiziger deze wil gebruiken en op de knop 'Ik heb een Samenreiscode gekregen' klikt -> Technische fout.

 

Deze technische fout doet zich vervolgens voor op verschillende telefoons en kaarten.

 

Ja ik begrijp dat ik de code krijg door mijn Dalvoordeel abo. Ik hoop dat de community begrijpt dat iemand die samen met je reist de Samenreiskorting moet gebruiken, wat dus niet lukt.

Badge +3

Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat ik samenreis met een medereiziger

Omdat u deze hele medereiziger nooit noemde. U gaf aan zelf een abonnement te hebben én zelf uw eigen samenreiscode te willen gebruiken, terwijl het de medereiziger is die de code moet gebruiken.

Aha ok, ik dacht dat het logisch is dat er bij Samenreiskorting een medereiziger is, maar dat is dus niet altijd zo.

 

Verder heb ik in mijn eerste post aangegeven dat ik verschillende kaarten heb gebruikt, terwijl ik maar 1 kaart dalabonnement heb.

De link op naar de ns website leidt weer naar mijnNS met de foutmelding.

Badge +3

Aha ok, ik dacht dat het logisch is dat er bij Samenreiskorting een medereiziger is, maar dat is dus niet altijd zo.

Op zich is dat wel zo, maar sinds de samenreiscode is ingevoerd, zien we met enige regelmaat reizigers op deze community die altijd voor zichzelf een e-ticket met Samenreiskorting kochten om zelf met korting te kunnen reizen en nu verrast zijn dat dat niet meer kan.
 

De link op naar de ns w ebsite leidt weer naar mijnNS met de foutmelding.

Hebt u de tip van mrfreeze al geprobeerd, om in een inPrivatevenster/incognitovenster deze link te openen?

Aha ok, ik dacht dat het logisch is dat er bij Samenreiskorting een medereiziger is, maar dat is dus niet altijd zo.

 

Verder heb ik in mijn eerste post aangegeven dat ik verschillende kaarten heb gebruikt, terwijl ik maar 1 kaart dalabonnement heb.

De link op naar de ns website leidt weer naar mijnNS met de foutmelding.

Heeft u nu wel een dal-abonnement of niet? Als u zelf een dal-abonnement heeft, kunt u geen samenreiskorting gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +3

Nogmaals de code dient gedeeld te worden met degene die met jou gaat samenreizen. En diegene moet de code invullen bij ‘ ik heb een samenreiscode ontvangen’. Als jij dat onder jouw mijnNS probeert, dan werkt dat niet, want jij hebt al een abonnement die 40% korting geeft.

Nogmaals ik probeer niet zelf mijn code te gebruiken maar mijn medereiziger. Maar dit is blijkbaar ook niet de bedoeling van Samenreiskorting volgens deze community.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Natuurlijk mag je een code zelf gebruiken om e-tickets met Samenreiskorting voor medereiziger(s) te kopen.

Voor jezef heb je niets aan zo’n code, want je hebt al een abonnement dat korting geeft (anders kan je geen code genereren).

Maar als jij (of je medereiziger) de door jou gegenereerde code invult op https://www.ns.nl/samenreiscode volgt er dus een foutmelding?

Genereer dan een nieuwe code (vanuit de NS app of Mijn NS website), dat kan onbeperkt.

Als een medereiziger NS Flex (Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting) heeft kan die de code ook invullen in de NS app en daarmee Samenreiskorting aanzetten.

Hi Robert B,

Bedankt voor je antwoord, fijn als iemand meedenkt en daadwerkelijk de vraag heeft gelezen.

Helaas werkt de link niet wanneer ik de code op een persoonlijke OV wil gebruiken om op saldo te reizen, er staat dus geen abonnementen op. De persoonlijke OV is van een buitenlandse gast die af en toe op bezoek komt.

Badge +3

Helaas werkt de link niet wanneer ik de code op een persoonlijke OV wil gebruiken om op saldo te reizen, er staat dus geen abonnementen op. De persoonlijke OV is van een buitenlandse gast die af en toe op bezoek komt.

Dat klopt, met de code kan je geen Samenreiskorting laden op een anonieme of persoonlijke ov-chipkaart. Voorheen kon dat (zonder code) bij een kaartautomaat, maar vanaf 2 april niet meer.

Je kunt nu e-ticket(s) met Samenreiskorting kopen voor je medereiziger/gast.

Reageer