beantwoord

Samenreisticket icm Jongren Dagkaart

  • 25 October 2022
  • 7 reacties
  • 228 Bekeken

Kun je Samenreisticket Dagretour Dal combineren met NS Jongeren Dagkaart van 7,50

icon

Beste antwoord door Tochjo 25 October 2022, 14:12

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Nee, helaas. Samenreiskorting is alleen geldig als gereisd wordt samen met een abonnementhouder. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi EllesJanssen,

Nee, dat kan niet. Je mag alleen meereizen met iemand die een abonnement heeft.

Zie ook https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_retour_daluren

Dankjewel voor je reactie. Jammer wel!

Kan mijn zoon voor een deel van zijn reis de jongeren dagkaart gebruiken en op diezelfde dag voor een ander deel van zijn reis meereiskorting (met mijn abonnement) inzetten? 
 

We willen dus beide producten op dezelfde dag inzetten, allebei volgens hun eigen regels. 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat is geen probleem. Maar er zijn maar weinig situaties waarin dat voordelig is. Eigenlijk alleen als er ook een deel met een andere vervoerder dan NS gereisd wordt. De Jongerendagkaart is alleen geldig bij NS.

Bedankt. Ik snap dat het niet per de voordelig is, maar het maakt ons wel flexibeler. We gaan een dag op pad, dat is 2 uur reizen met de trein. Dan blijft er slechts 3 uur over op de plaats van bestemming (vertrek na 9u, terugreis afgerond voor 16u). 
de enkele reis met korting is duurder dan het jongerenticket, maar kan dan wel tegen 16u starten zodat we iets meer tijd overhouden. 

Reputatie 7
Badge +3

Kan mijn zoon voor een deel van zijn reis de jongeren dagkaart gebruiken en op diezelfde dag voor een ander deel van zijn reis meereiskorting (met mijn abonnement) inzetten? 
 

We willen dus beide producten op dezelfde dag inzetten, allebei volgens hun eigen regels. 

Bedankt. Ik snap dat het niet per de voordelig is, maar het maakt ons wel flexibeler. We gaan een dag op pad, dat is 2 uur reizen met de trein. Dan blijft er slechts 3 uur over op de plaats van bestemming (vertrek na 9u, terugreis afgerond voor 16u). 
de enkele reis met korting is duurder dan het jongerenticket, maar kan dan wel tegen 16u starten zodat we iets meer tijd overhouden. 

Mits de samenreiskorting op de ovchipkaart van de jongere gezet wordt, mag in de spits doorgereisd worden. Met een e-ticket moet ook voor 16 uur de trein zijn verlaten.

Reageer