beantwoord

samenreizen Ov/ns

  • 17 December 2022
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Als ik een online ticket voor2 pers met samenreiskorting aanmaak wordt deze dan ook automatisch op mijn ov chipkaart gezet of moet ik gewoon het online ticket gebruiken en hoef ik niet met de ov /ns chipkaart in te checken

icon

Beste antwoord door Robert B 17 December 2022, 14:42

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

De abonnementhouder moet in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat. Hij kan niet met een online ticket reizen.

De personen die met Samenreiskorting meereizen met een online ticket, tonen dat ticket op een scherm of op papier en gebruiken hun OV-chipkaart niet.

Reputatie 7
Badge +3

Als je zelf een abonnement hebt en iemand mee wilt nemen met Samenreiskorting moet je zelf altijd met dat abonnement inchecken. Alleen degene die mee reist koopt dan een Samenreisticket.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Er moet in ieder geval één persoon een abonnement hebben dat recht geeft om medereizigers mee te nemen (dus geen Flex Basis) en daarmee inchecken.

De medereiziger:

  • Heeft geen OV-chipkaart: koopt online een e-ticket met Samenreiskorting (enkele reis of retour) en laadt die in de NS app of gebruikt de code in het pdf bestand (vanaf een telefoon of uitprinten)
  • Heeft een OV-chipkaart zonder abonnement: laadt Samenreiskorting bij een kaartautomaat (1x of 2x als je ook samen terug reist)
  • Heeft NS Flex Basis: zet Samenreiskorting aan in de NS app
  • Heeft NS Flex Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting: zet Samenreiskorting aan bij meereizen doordeweeks

Hebben jullie geen van beiden een abonnement dan is Samenreizen niet mogelijk, maar wellicht is een Groepsticket voor 2 personen van €32 (enkele reis) een optie.

Alle info op https://ns.nl/samenreiskorting

Let op: met een e-ticket mag je niet in de spits reizen, bij reizen met een ov-chipkaart moet de reis buiten de spits beginnen.

Reageer