beantwoord

Schoolreis met de trein

  • 29 January 2024
  • 3 reacties
  • 232 Bekeken

Hallo,

 

Ik wil met 36 leerlingen op schoolreis met de trein. Wat is de meest makkelijke en goedkope manier om kaartjes aan te schaffen voor deze leerlingen?

Graag hoor ik van jullie de mogelijkheden. 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 January 2024, 14:17

Bekijk origineel

3 reacties

Belangrijke vraag: hoe oud zijn ze?

Ze zijn tussen de 11 en 14 jaar oud. 

Reputatie 7
Badge +3

Kinderen van 11 kunnen reizen met een Railrunner, € 2,50 per kind per dag.
Wellicht hebben sommigen een eigen OV-chipkaart met een Kids Vrij-abonnement. In dat geval kunnen ze gratis reizen onder begeleiding van iemand van 12 jaar of ouder. Per begeleider mogen er drie kinderen gratis meereizen.

Voor de oudere kinderen is het van belang om te weten hoe laat er gereisd gaat worden, en welk traject er afgelegd gaat worden.

Als heen- en terugreis geheel in de daluren plaatsvinden, is de Jongeren Dagkaart Dal waarschijnlijk het goedkoopst, € 7,95 per kind per dag. Deze is echter alleen bij NS geldig, niet bij andere vervoerders.

Als er geen terugreis gepland is, of als er ook met een andere vervoerder gereisd gaat worden, is het Groepsticket voordelig, vanaf € 7,15 per kind per reis. Als er zowel heen als terug gereisd gaat worden, heb je dus twee tickets per persoon nodig.

Als er tijdens de spitsuren (6.30 - 9.00 en 16.00 - 18.30 uur) gereisd gaat worden, zit je ben ik bang vast aan tickets tegen vol tarief.

Reageer