Storing E-tickets

  • 27 April 2022
  • 7 reacties
  • 857 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Lees net op twitter dat er uitgerekend vandaag een behoorlijke storing is bij de verkoop van E-tickets. (laat me raden??? systeem overbelast). Reizigers wordt geadviseerd om kaartjes te kopen uit de automaat en later te declareren. Ik denk dat 

 

  1. Er hierdoor zeer lange rijen voor de automaat zouden moeten staan en
  2. de meeste reizigers dit niet zullen doen en gewoon gratis gaan reizen.

NS loopt hierdoor natuurlijk weer veel geld mis. 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op drukke dagen/trajecten reizen meestal meer mensen zonder vervoerbewijs, omdat ze er vanuit gaan dat ze toch niet gecontroleerd worden.

Badge +3

Zou wat zijn als NS personeel ineens gaat handhaven… wat denk je zelf?

https://twitter.com/catgirlmeike/status/1519331132621438980

ik ga nu een blikje bier kopen bij de aldi en die opdrinken in de trein probeer me maar tegen te houden

Proost en goede reis dus (en wel 1e klas gaan zitten natuurlijk) 😅

Etickets blijven een technisch wanproduct.

Reputatie 7
Badge +1

Kaartjes met chip uit die automaat kosten overigens ´slechts´ 1 € meer-NS zegt dat dat reële kosten zijn, maar hoe kan het dan dat elders 50 ct, 30 ct, 20 ct of 10 ct (Lille) ervoor wordt gevraagd ook als ´reële kosten´ en die OOK nog eens een paar keer opnw kunnen worden geladen met zelfde reisprodukt.

Kaartjes met chip uit die automaat kosten overigens ´slechts´ 1 € meer-NS zegt dat dat reële kosten zijn, maar hoe kan het dan dat elders 50 ct, 30 ct, 20 ct of 10 ct (Lille) ervoor wordt gevraagd ook als ´reële kosten´ en die OOK nog eens een paar keer opnw kunnen worden geladen met zelfde reisprodukt.

Slechte inkopers? 

Grapje, wat NS ook onder die reële kosten rekent zijn de kosten van de automaten, het servicen daarvan, het geldtransport, etc. De kosten een papieren chipkaartje zelf zijn als het goed is maar een paar cent. 

Dan nog heeft het geen pas die automaten te willen vervangen door technische rammelende etickets.

Reputatie 7
Badge +3

Zou wat zijn als NS personeel ineens gaat handhaven… wat denk je zelf?

https://twitter.com/catgirlmeike/status/1519331132621438980

ik ga nu een blikje bier kopen bij de aldi en die opdrinken in de trein probeer me maar tegen te houden

Proost en goede reis dus (en wel 1e klas gaan zitten natuurlijk) 😅

Op Twitter een vraag of bepaalde trein schoongemaakt kan worden vanwege de hoeveelheid bierblikjes e.d. Op Facebook foto van bierblikjes en flugelflesje op treintafeltje. Gaat weer goed met de handhaving. Zelfde dienstbevel als tijdens mondkapjesplicht?

Reputatie 7
Badge +1

 

Reageer