Hoi namensmijndochter en welkom bij de NS Community!
Normaliter dien je vooraf contact op te nemen met de klantenservice om akkoord te krijgen dat je een regulier ticket koopt en het verschil in kosten achteraf terug ontvangt. Dat is natuurlijk lastig als ze al zo lang in de wacht heeft gestaan. Ik kan via deze weg geen toezegging doen, maar ik adviseer haar wel om hiervoor even contact op te nemen met onze klantenservice.
Er waren gisteren en ook vandaag meerdere ICT-problemen. Hier dus een zelfde als die van uw dochter. NS zou natuurlijk ook gewoon het kaartje kunnen toevoegen in de kaartjesautomaat maar wil dat dus niet. Dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je intern de zaken goed op orde hebt. De drukte blijft natuurlijk wel zo aanhouden bij de klantenservice…..
Er waren gisteren en ook vandaag meerdere ICT-problemen. Hier dus een zelfde als die van uw dochter. NS zou natuurlijk ook gewoon het kaartje kunnen toevoegen in de kaartjesautomaat maar wil dat dus niet. Dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je intern de zaken goed op orde hebt. De drukte blijft natuurlijk wel zo aanhouden bij de klantenservice…..
NS zou inderdaad het jongerenkaartje kunnen toevoegen aan de automaat, maar heeft daarvoor niet gekozen. Volgens onderzoek zouden jongeren de voorkeur geven aan de app. Het jongerenkaartje is uiteindelijk wel toegevoegd aan de kaartjes die via het web te koop zijn.
De kaartjes in de automaat bevatten een chip, waarbij ik gecheckt moet worden en jongeren in daarmee als ze in de daluren ingecheckt zijn in de spits zouden mogen doorreizen, zoals alle kaartjes/abonnementen waarmee in Dal wordt ingecheckt. Dat zal NS niet willen met dit supergoedkoop kaartje.
Bij problemen met kopen van e-tickets is het handig om vooraf contact op te nemen met de klantenservice. Als telefonisch te lang duurt dan zou via Twitter sneller kunnen zijn. Je kunt dan akkoord krijgen om het geld van het vol tarief kaartje (gedeeltelijk) terug te krijgen.
NS zou inderdaad het jongerenkaartje kunnen toevoegen aan de automaat, maar heeft daarvoor niet gekozen. Volgens onderzoek zouden jongeren de voorkeur geven aan de app. Het jongerenkaartje is uiteindelijk wel toegevoegd aan de kaartjes die via het web te koop zijn.
Het is altijd al te koop geweest via het web, want de app maakt gewoon gebruik van dezelfde bestelpagina (een browser op je telefoon). Bij storingen zou dat misschien nog uitgemaakt hebben, tenzij heel de webshop eruit ligt… https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart
NS zou inderdaad het jongerenkaartje kunnen toevoegen aan de automaat, maar heeft daarvoor niet gekozen. Volgens onderzoek zouden jongeren de voorkeur geven aan de app. Het jongerenkaartje is uiteindelijk wel toegevoegd aan de kaartjes die via het web te koop zijn.
Het is altijd al te koop geweest via het web, want de app maakt gewoon gebruik van dezelfde bestelpagina (een browser op je telefoon). Bij storingen zou dat misschien nog uitgemaakt hebben, tenzij heel de webshop eruit ligt… https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart
In 1e instantie was het alleen via de app te koop.
In 1e instantie was het alleen via de app te koop.
Zo werd het inderdaad gezegd, neemt niet weg dat die link gewoon bestond.
Op https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen vind je de Jongeren Dagkaart nog steeds niet, dus daar is verder niets aan veranderd. Ook op https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html staat nog altijd ‘exclusief in de app’, waar de bestelknop (als die zichtbaar is) niets doet.
Bedankt voor de reacties. We gaan contact opnemen met de klantenservice.