Skip to main content

studenten

  • 20 May 2024
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Goedemiddag ik heb een vraagje Ik heb een mail gekregen dat ik mijn studenten OV moest vervangen Ik heb dat gedaan met de pasfoto Verder heb ik geen pas binnengekregen nu probeer ik een nieuwe pas aan te vragen maar dat lukt niet Er staat dat ik geblokkeerd ben wat kan ik nu doen want ik moet wel naar school toe en hij verloopt bijna in juni. Groetjes Melissa 

2 reacties

Badge +3

NS regelt alleen een kaartvernieuwing als er een NS-abonnement op de kaart staat. Het studentenreisproduct is niet van NS, dus u bent met uw vraag hier, op de NS Community, aan het verkeerde adres.

U moet zich wenden tot de klantenservice OV-chipkaart met uw vraag. Deze is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur op nummer 0900-0980.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Die mail (van OV-chipkaart) krijg je 6 weken voordat de kaart verloopt. Na het sturen van de pasfoto krijg je de kaart meestal wel binnen een week, maar het kan wat langer duren in de ‘zomermaanden’ wegens veel nieuwe studenten. Als er in mei al vertragingen zijn is dat wel erg vroeg, meestal is dat in Q3 (juli tot september).

Kijk bij Mijn OV-chip naar de status van je kaart, als daar staat ‘wordt vernieuwd’ dan is het in principe in orde, wacht het nog eventjes af. Staat er ‘verloopt binnenkort’ dan is er iets mis (en ook als er ‘vernieuwd’ staat en je na een dag of 10 nog steeds geen nieuwe kaart hebt).

Als je geen 0900 nummers kunt bellen kan het op de genoemde tijden ook via 030 751 5155 (keuzemenu 3).

Reageer