beantwoord

studenten ov

  • 3 September 2022
  • 8 reacties
  • 524 Bekeken

Ik heb vanochtend mijn ns studentenreis product opgehaald bij een ns automaat en gekoppeld aan mijn ns kaart terwijl ik nog een ander abonnement op mijn kaart had staan. Ik heb daarna dat andere abonnement beëindigd alleen kan ik nu niet met mijn ns studenten reis product reizen. Er staat ook nergens dat mijn kaart aan het studenten reis product gekoppeld is. 
 

zou iemand mij kunnen helpen?


 

 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 3 September 2022, 12:54

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Dirk, en welkom bij onze Community.

 

Dat klinkt nogal apart. Wat krijg je precies te zien als je probeert in te checken?

Het is voor oNS erg lastig om mee te kijken met je, omdat het Studentenreisproduct geen product is van NS. Er is vast en zeker een goede uitleg voor, maar ik wil je toch adviseren om dit ook te bespreken met de klantenservice van het Studentenreisproduct.

Reputatie 7
Badge +1

Is het andere abonnement ook van de kaart gehaald?

Als het abonnement slechts is beëindigd via de klantenservice en niet van de kaart is gehaald (of alleen omgezet naar Flex basis in het geval van NS Flex) wordt het ook lastig met inchecken op het studenten OV.

In Mijn NS kun je sowieso niet zien dat je OV-Chipkaart is gekoppeld aan een Studentenreisproduct. Daar zal dan “Reizen op saldo” komen te staan.

Badge +3

Wat er precies op je kaart staat kan je zien bij een automaat (station, supermarkt e.d.) of via https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm (met een Mijn OVchip account).

Een SRP bestaat uit twee delen, bijv. Student Week Vrij (voor doordeweeks) en Student Week Korting (voor in het weekend).

Ik heb ongeveer hetzelfde. Mijn studentenreisproduct  gaat 1/10 pas in door latere aanmelding bij de studie. Daarom had ik voor 1 maand een traject kaart gekocht. Bij de automaat kon ik helaas enkel beide producten tegelijk uploaden. Ik had al gelezen dat studentenreisproduct niet samen gaat met andere. Op dat moment was trajectkaart niet zichtbaar dus ook maar 20 euro tegoed er nog op gezet. Die zou ik volgens klantenservice automatisch teruggeboekt krijgen echter dat gebeurt ook niet. Volgens haar moet ik op 30/9 mijn trajectabo telefonisch bij hun opzeggen en dan gaat het goed. Echter mijn studentenproduct is nu zowel op ov chip.nl als ns.nl niet meer zichtbaar. In mijn duo staat dat het gedownload is op mijn kaart. Omdat elke ns medewerkers weer wat anders zegt ben ik er niet gerust op dat het op 1/10 goed zal gaan. Heeft iemand tips voor me wat dan te doen? 

Reputatie 7
Badge +4

Zet het studentenabonnement op een aparte kaart. Een studentenabonnement is domweg niet betrouwbaar te combineren met een ander Flexabonnement en er zijn nauwelijks andere abonnementen meer bij NS.

Het gaat bijna gegarandeerd mis. Anonnementen op saldo zijn niet te combineren net Flexabonnementen, die met reizen op rekening werken. De kaart ‘weet’ dan niet wat hij moet doen. Het lijkt lang goed te gaan maar we hebben hier een roman vol problemen over dit onderwerp op het forum staan.

Een SRP voor door de week en Weekendvrij als abonnement op dezelfde kaart kan dus ook niet. Op twee kaarten gaat prima en u krijgt een gratis kaart bij een nieuw abonnement.

Badge +3

Een maaandtraject product (uit een automaat, géén NS Flex) en een SRP zouden gewoon samen moeten kunnen, maar als je SRP ineens niet meer op je kaart staat lijkt er iets mis. Via Mijn DUO zou je het opnieuw moeten kunnen kopppelen.

Heb je Flex Traject Vrij, dan kan je dat beëindigen via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen

Voor je saldo kan je terecht bij een servicebalie van een vervoerder, zie https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/zoek-een-servicepunt.htm?servicetype=4

Reputatie 7
Badge +3

Een maaandtraject product (uit een automaat, géén NS Flex) en een SRP zouden gewoon samen moeten kunnen, maar als je SRP ineens niet meer op je kaart staat lijkt er iets mis. Via Mijn DUO zou je het opnieuw moeten kunnen kopppelen.

Heb je Flex Traject Vrij, dan kan je dat beëindigen via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen

Voor je saldo kan je terecht bij een servicebalie van een vervoerder, zie https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/zoek-een-servicepunt.htm?servicetype=4

SRP gaat pas 1 oktober in en zal dan pas zichtbaar zijn? Voor 1 oktober kun je SRP niet gebruiken.

Badge +3

Bij OV-chipkaart (kaartinformatie) of een automaat zou een SRP gewoon zichtbaar moeten zijn, zodra het opgehaald is bij een automaat (station, supermarkt e.d.).

Met als ingangsdatum inderdaad 1 oktober, als je het in september aangevraagd hebt bij DUO.

Reageer