beantwoord

te vaak ticket gebruikt

  • 16 March 2024
  • 33 reacties
  • 571 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Op m’n reis van Weesp naar groenlo (via Amersfoort en Apeldoorn) hadden 2 treinen vertraging waardoor ik 2x 50 min moest wachten (2x aansluiting gemist) 

Ik ben 3x uitgecheckt om in een restaurantje buiten het station wat gaan drinken (op de stations kon je nergens binnen zitten) en wat te kopen 

Bij het inchecken in Apeldoorn voor het laatste stuk kon ik niet meer door het poortje omdat hij aangaf dat ticket te vaak was gebruikt 

ik heb een nieuw ticket moeten kopen en wil dit bedrag terug declareren maar dat kan nergens op de website van de NS en zie niet hoe op andere manier NS hiervoor kan bereiken 

(voor de vertraging heb ik al online vergoeding terug gevraagd, het gaat nu om het extra ticket) 

 

tips hoe ik dit kan regelen? 
 

Alvast bedankt 

icon

Beste antwoord door rvdborgt 17 March 2024, 15:15

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat heb ik nergens gelezen, ik vroeg het mij af of die 35 minuten ook gold bij OV-pay. Ik heb geen ervaring met OV-pay.

Dan moet je niet schrijven:

Zal behalve vanwege fraude ook iets te maken kunnen hebben met invoering van OV-pay, waarbij na onderbreking van de reis ook een nieuwe reis begint.

Daar heb je gelijk in, maar direct daarna stel ik de vraag of die 35 minuten ook geldt bij OV-pay.

Reputatie 7
Badge +3

Op zich is het niet zo vreemd dat er een begrenzing zit voor het aantal in en uitchecken met een e-ticket op een van te voren ingegeven traject. Wanneer je met een ov-chipkaart reist en je checkt tussendoor uit en je hervat de reis na 35 minuten dan begint er een nieuwe reis en wordt een reis duurder dan als je een e-ticket had gehad.

@MoDe : Jij bent altijd nogal op de voorwaarden gericht. Misschien kan jij dan even uit de voorwaarden halen waar staat dat je maar een beperkt aantal malen mag in- en uitchecken met dagkaarten en e-tickets?

Waarom moet ik dat opzoeken? Dat kun je ook zelf.

Zwak excuus, het staat er gewoon niet in. 

Nogmaals ik snap niet waarom ik dat voor jou moet opzoeken, want ik heb nergens gezegd dat die regel er is. Op een gegeven moment is er een beperking ingevoerd bij jongerendagkaartjes. Dat je niet meer onbeperkt kunt in/uitchecken met andere e-tickets lees ik voor het eerst in dit topic. Dit limiet is nergens gecommuniceerd.

 

Reputatie 7
Badge +1

@MoDe : Jij bent altijd nogal op de voorwaarden gericht. Misschien kan jij dan even uit de voorwaarden halen waar staat dat je maar een beperkt aantal malen mag in- en uitchecken met dagkaarten en e-tickets?

Waarom moet ik dat opzoeken? Dat kun je ook zelf.

Zwak excuus, het staat er gewoon niet in. 

Nogmaals ik snap niet waarom ik dat voor jou moet opzoeken, want ik heb nergens gezegd dat die regel er is. Op een gegeven moment is er een beperking ingevoerd bij jongerendagkaartjes. Dat je niet meer onbeperkt kunt in/uitchecken met andere e-tickets lees ik voor het eerst in dit topic. Dit limiet is nergens gecommuniceerd.

Voor de jongerendagkaart wordt dit ook niet gecommuniceerd. Het is misschien ergens in posts hier te vinden maar als je er een koopt, dan staat er niets over. Ook niet in de voorwaarden, maar dat wisten we al.

Hoi Momp,

Neem daarvoor contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Sinds enige tijd is er inderdaad een maximum aan het aantal keer dat een e-ticket gebruikt kan worden om een poortje te openen. Prima dat NS probeert fraude te bestrijden, maar of dit de beste manier is betwijfel ik.
Bij een eventuele volgende keer zou je ook via de informatiezuil bij de poortjes contact op kunnen nemen. Zij kunnen dan op afstand een poortje voor je openen.

Beetje off topic:

Wel handig dat de NS kan constateren of er gebruik gemaakt is van een e-ticket en deze kan blokkeren. Het komt weleens voor dat mensen per ongeluk de verkeerde datum invullen en dan na het openen van het ticket hun geld kwijt zijn. Blijkbaar is er dus achteraf te zien of er van een geopend e-ticket misbruik is gemaakt.. 

Badge +3

Beetje off topic:

Wel handig dat de NS kan constateren of er gebruik gemaakt is van een e-ticket en deze kan blokkeren. Het komt weleens voor dat mensen per ongeluk de verkeerde datum invullen en dan na het openen van het ticket hun geld kwijt zijn. Blijkbaar is er dus achteraf te zien of er van een geopend e-ticket misbruik is gemaakt.. 

Dat misbruik gaat natuurlijk over bijv. een verkeerde naam op het ticket, of er ergens mee in de trein aangetroffen worden waar je helemaal niet mag zijn.

Of de heenreis van een retourticket maken als de terugreis al gemaakt is (waarbij er controle heeft plaatsgevonden).

Reputatie 7
Badge +3

 

Beetje off topic:

Wel handig dat de NS kan constateren of er gebruik gemaakt is van een e-ticket en deze kan blokkeren. Het komt weleens voor dat mensen per ongeluk de verkeerde datum invullen en dan na het openen van het ticket hun geld kwijt zijn. Blijkbaar is er dus achteraf te zien of er van een geopend e-ticket misbruik is gemaakt.. 

Per ongeluk een verkeerde datum of wat ook regelmatig gebeurt een verkeerd traject invullen kan. Maar als je dat pas na openen ontdekt dan heb je voor dat je ging betalen niet opgelet, want daar worden ingevulde gegevens nog getoond.

Beetje off topic:

Wel handig dat de NS kan constateren of er gebruik gemaakt is van een e-ticket en deze kan blokkeren. Het komt weleens voor dat mensen per ongeluk de verkeerde datum invullen en dan na het openen van het ticket hun geld kwijt zijn. Blijkbaar is er dus achteraf te zien of er van een geopend e-ticket misbruik is gemaakt.. 

Dat misbruik gaat natuurlijk over bijv. een verkeerde naam op het ticket, of er ergens mee in de trein aangetroffen worden waar je helemaal niet mag zijn.

Of de heenreis van een retourticket maken als de terugreis al gemaakt is (waarbij er controle heeft plaatsgevonden).

Ik dacht meer aan de technische mogelijkheid om een e-ticket na openen te deactiveren. Zou al een hele vooruitgang zijn als een klant na het invullen van een verkeerde datum en het openen toch geholpen kan worden.

Het blijft sowieso een draak van een product. Althans de implementatie ervan. Het is echt niet zo moeilijk om dit te verbeteren, maar blijkbaar wil de NS daar niet aan. 

Badge +3

Ik dacht meer aan de technische mogelijkheid om een e-ticket na openen te deactiveren. Zou al een hele vooruitgang zijn als een klant na het invullen van een verkeerde datum en het openen toch geholpen kan worden.

Het blijft sowieso een draak van een product. Althans de implementatie ervan. Het is echt niet zo moeilijk om dit te verbeteren, maar blijkbaar wil de NS daar niet aan. 

Het kan op zich wel, maar dan zouden alle poortjes een lijst van geblokkeerde e-tickets moeten hebben en dat schijnt lastig te zijn. Nog afgezien van het feit dat de meeste stations helemaal geen poortjes hebben.

Een e-ticket ongeldig verklaren zodat je bij controle in de trein door de mand valt is natuurlijk simpel genoeg. Hoe dan ook, geld terug krijg je nooit. En een ticket voor de juiste datum begint men ook niet aan.

Reageer