beantwoord

Te veel betaald

  • 5 February 2024
  • 2 reacties
  • 111 Bekeken

L.S., 

Vrijdag 2 juni 2023  reisde ik samen met een vriendin van Dordrecht naar Amsterdam Zuid. 

Ongeveer een half uur tevoren had ik online de reservering gemaakt voor meereiskorting. 

Na mijn online reservering kreeg ik twee keer de melding dat de betaling niet was gelukt,

Ipv met mijn gebruikelijke ING rekening eindigend op 728 heb ik toen twee keer hetzelfde bedrag voor hetzelfde kaartje via mijn ASN rekening betaald.

Later in de trein kreeg ik pas wel de bevestiging dat de reservering gelukt was en dat bleek ook toen we gecontroleerd werden door de conducteur.

Intussen is mij deze reis via factuur van 20 juni in rekening gebracht en voldaan.

Máár nu is mij gebleken, dat de betalingen, waarvan ik meende te zijn mislukt, tôch nog eens 2 x extra door mij betaald zijn van mijn ASN rekening:

2 x € 11,82 = totaal € 23,64

Beide bedragen werden door mij voldaan van mijn andere rekening nl.

ASN ………718

Graag wil ik van u dan ook het teveel betaalde bedrag van € 23,64 teruggestort krijgen op mijn rekening.

Bovendien was er kennelijk met inchecken iets niet goed gegaan, waardoor ik een boete kreeg van € 20,00, daar is inmiddels de enkele reis van Dordrecht naar Amsterdam-Zuid vanaf getrokken en daarmee is die enkele reis verrekend. Dus dat is klaar!

En nog even een vraag: Op de heenweg via de automaat Parnassusweg bij perron Amsterdam Zuid lukte het mij niet om de meereiskorting te krijgen!!!  Hoe kan dat???

Graag uw reactie.

PS. De reden, dat ik zo laat reageer is, dat ik al diverse malen via jullie site heb geprobeerd mijn te veel betaalde geld terug te krijgen middels bovenstaande melding. Toen kwam de zomervakantie er tussen en intussen heb ik een open hartoperatie gehad en ben daar nog steeds herstellende van.

J. Sellmeijer

 

 

icon

Beste antwoord door MoDe 5 February 2024, 12:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Jaseno,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen dit uiteraard niet voor je corrigeren.

Neem contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Reputatie 7
Badge +3

Samenreiskorting kan alleen via de automaat op een anonieme kaart of een persoonlijke kaart waarop reizen op saldo gezet worden. Dit moet de kaart van de medereiziger zijn en niet de kaart van degene met abonnement.

Voor de dubbele betaling kun je contact opnemen met NS klantenservice.

Reageer