Op 5 mei 2024 maakte ik een rit van Venlo naar Rotterdam met een E-ticket, besteld op 4 mei. De totale kosten bedroegen € 80.18 (twee personen – 1e klas). Is in deze rit rekening gehouden met mijn dalurenvoordeelkaart (van 40%)? Had ik dat moeten aangeven? Kan ik nog geld terugkrijgen?
Te veel betaald?
Beste antwoord door ArieVraag
Op 5 mei 2024 maakte ik een rit van Venlo naar Rotterdam met een E-ticket, besteld op 4 mei. De totale kosten bedroegen € 80.18 (twee personen – 1e klas). Is in deze rit rekening gehouden met mijn dalurenvoordeelkaart (van 40%)? Had ik dat moeten aangeven? Kan ik nog geld terugkrijgen?
Dank voor alle antwoorden. Ik wist inderdaad niet dat je geen dalurenkorting krijgt als je een E-ticket koopt. Ook niet op zondag. Dat ik een E-ticket nam, kwam omdat ik op die dag reisde vanaf Dusseldorf. Ik had via de Duitse Bahn een ticket gekocht voor Dusseldorf-Venlo en dacht dat het slim was om een E-ticket te nemen vanaf Venlo naar Rotterdam, zodat ik meteen door kon. Ik zag bij het kopen van een E-ticket geen waarschuwing dat een dalurenkorting niet geldig was. Ik hoop bij de NS op coulantie.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.