beantwoord

terugbetaling foutief aangekochte eticket

  • 8 June 2023
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

8-6 22:11 etickets gekocht voor 9-6 met de verkeerde beginhalte, stom foutje natuurlijk.

8-6 22:26 de juiste tickets gekocht voor 9-6

Allebei onder dezelfde naam natuurlijk.

Krijg nu via de chat door dat hier niks aan te doen is en dat ik de dubbele kosten maar moet accepteren? Moet zeggen dat ik dit niet kan begrijpen. Iemand een voorstel hoe ik dit kan rechtzetten? Ga hier nogal slecht op.

 

Mvg,

 

Jasper

icon

Beste antwoord door Jordy D 9 June 2023, 00:17

Bekijk origineel

3 reacties

In principe zijn e-ticket geheel niet retourneerbaar, omdat de QR-codes van e-tickets niet ongeldig gemaakt kunnen worden en je er dus mee kunt blijven reizen.

Er is weleens het advies gegeven, dat indien je de e-tickets nog niet gedownload hebt en nog niet in de NS app gezet hebt, je contact op zou kunnen nemen met de klantenservice van NS (030-751 51 55, 24/7 bereikbaar) om te vragen of ze uit coulance het foutief bestelde ticket terug willen betalen. Mooi als het lukt maar ik zou er alleen niet van uit gaan dat dat ook gebeurt. Heb je de e-tickets al gedownload of in de NS app gezet dan zijn ze echt niet te vergoeden.
 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de voorwaarden die je voor gelezen hebt aangevinkt voor je betaalde is wijzigen of restitutie van e-tickets niet mogelijk.

Wanneer de tickets geopend zijn, dan kunnen deze niet meer ongeldig gemaakt worden. Je hebt dan geldige tickets.

Zijn de tickets niet geopend, dan kun je nog een keer telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Voor betaling worden traject en datum aangegeven, een laatste controle mogelijkheid of je het juiste kaartje gaat kopen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@JWes De e-tickets van NS zijn inderdaad een vreselijk systeem omdat een vergissing niet of nauwelijks hersteld kan worden. 

Ik wil je daarom aanraden om bij een volgende reis geen e-tickets meer te kopen maar te reizen met je bankpas of creditcard. Je betaalt dan altijd voor het juiste traject en het maken van vergissingen is dan onmogelijk. Mits je maar in- en uitcheckt.

Meer informatie over het reizen met bankpas of creditcard: https://www.ovpay.nl/nl/

Het is te hopen dat NS snel stopt met de verkoop van de e-tickets. Er zijn inmiddels goede alternatieven.

 

Reageer