In verband met de aankomst van ons cruiseschip op 9 juli in Amsterdam hebben wij twee online treinkaartjes gekocht voor de reis van Amsterdam CS naar Alkmaar Noord. Vandaag krijgen wij te horen dat het schip vanwege regeringsmaatregelen m.b.t. het openen van de sluizen in het Amsterdamse havengebied niet in Amsterdam zal aanleggen, maar in IJmuiden. De kaartjes gaan wij dus niet gebruiken. Kunnen wij het betaalde bedrag van €16,20 op één of andere wijze terugkrijgen?
Ha, dat moet de Costa Favolosa zijn die zondag vanuit IJmuiden richting Noorwegen vertrekt? Prettige vakantie!
Geopende e-tickets worden niet terugbetaald (nadeel van e-tickets t.o.v. reizen met bankpas, ov-chipkaart of een kaartje uit de automaat), bij ongeopende kun je contact opnemen met de klantenservice via chat, Twitter, Facebook of telefoon voor restitutie.
Hallo SjaakPi en welkom bij de NS Community,
Het antwoord van Movdh is correct. Wij kunnen een e-ticket niet wijzigen of annuleren. Dit betreft een zichtbewijs waardoor wij ook niets meer uit coulance kunnen doen als je de ticket al hebt geopend. Soms kan je nog een vergoeding krijgen als je een reisverzekering hebt, maar daar kan ik geen uitspraak over doen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.