beantwoord

ticket

  • 10 October 2022
  • 7 reacties
  • 129 Bekeken

Ik heb een jongeren dagkaart besteld, maar ik niks van een bevetinging ofzo iets via de mail gekregen.

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 October 2022, 21:24

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge

Dat is niet best. Heb je nog eens gekeken? Ook onder spam?

Goedenavond Marleen Aalders en welkom bij de NS Community!

Doorgaans duurt het tot een half uur voordat een e-ticket bestelling verwerkt en binnen is.

Mocht hij na die tijd nog niet zijn binnen gekomen, neem dan contact op met onze Klantenservice. Die kunnen dan even nakijken wat er gaande is. Daarvoor zou ik aanraden om te bellen of te chatten. Alle contactopties vind je hier.

Badge +3

Los eens op dat je op die mail moet wachten, en geef na betaling meteen de gewenste pagina om een ticket te downloaden of importeren… Bij de Engelstalige versie van de bestelpagina is dat immers geen enkel probleem.

In de bestelvoorwaarden staat (ergens) dat je binnen 20 minuten (vaak veel sneller) óók een mail krijgt, om eventueel later te downloaden/importeren (want daarna geen restitutie meer mogelijk).

Nu wordt er al(weer) gesproken over ‘doorgaans binnen een half uur’, waarbij Webcare er nog een schepje bovenop gooit en zegt ‘als je het na een uur nog niet hebt neem gerust contact op’…

Dat kan toch niet, als er de heel simpele mogelijkheid is om (die persoonlijke pagina met) het ticket meteen te krijgen? 🤔

Die hele simpele mogelijkheid is er lang niet altijd. Zeker recentelijk merken we voornamelijk dat de betaling vertraagd verwerkt wordt. Dat is in de meeste gevallen ook de reden dat de mail niet verstuurd wordt, gezien de betaling nog niet is verwerkt. Hier zal ongetwijfeld aan gewerkt worden.

Badge +3

Probeer maar… https://www.ns.nl/producten/en/s/jongerendagkaart die ‘heb’ je echt direct na (succesvolle) betaling. Wachten op een mail is echt nergens voor nodig.

Betaling ‘vertraagd verwerkt’ kan alleen sprake van zijn als er een storing bij iDeal zou zijn, lijkt me. Je betaling is gelukt en klaar.

Wil het met plezier zelf even testen en morgen restitutie aanvragen (want ik ben geen jongere en weet je te vinden 😅)

Badge +3

Zo dus… 

Na betalen ’terug naar webwinkel’ (als je daar al niet automatich naar doorgestuurd wordt), en voilá!

Overigens volgde de e-mail een minuutje later… maar dat kan dus zomaar een halfuur duren bij de Nederlandse versie van dezelfde website?

 

Badge +3

Update: ticket is op mijn verzoek gerestitueerd wegens verlopen/expired (en niet opgehaald natuurlijk).

 

Overigens dient de volgende zich alweer aan met een ticket voor de verkeerde datum… https://twitter.com/Marci_trains002/status/1580983863358017536 (wel opgehaald maar keurig verwijderd uit de app dus geld terug graag).

Reageer