beantwoord

ticket in de toekomst annuleren

  • 1 July 2023
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Hallo,

ik heb voor het gemak een treinkaartje vooruit gekocht voor de trein van Arnhem naar Harlingen aankomende maandag. Echter, er is iets veranderd en ik moet morgen vertrekken, maar nu blijkt dat ik mijn ticket a € 29,07 niet kan annuleren.

 NS zegt dat mijn ticket verloren gaat. Ik vind het niet acceptabel, wat kan hier aan gedaan worden? 

icon

Beste antwoord door Robert B 1 July 2023, 10:58

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

  • Arnhem: OV Service & Tickets winkel van Breng en NS 

Lever het kaartje daar in voor geld terug.

Online gekochte tickets zijn niet te wijzigen/annuleren want die zijn gewoon geldig voor de gekozen reisdatum, zodra je die in bezit hebt (de QR code).

Reputatie 7
Badge +1

Bij het kopen van het ticket staat dit in de voorwaarden. Dus er kan inderdaad niets aan gedaan worden. Waarom is dit overigens gemakkelijk?? Een treinkaartje kopen online duurt misschien een minuut. Nu heeft u dubbele kosten. Tegenwoordig kan u ook met de bankpas inchecken als u geen kortingsabonnement heeft, dat lijkt mij dan veel gemakkelijker. 

Hallo,

ik heb voor het gemak een treinkaartje vooruit gekocht voor de trein van Arnhem naar Harlingen aankomende maandag. Echter, er is iets veranderd en ik moet morgen vertrekken, maar nu blijkt dat ik mijn ticket a € 29,07 niet kan annuleren.

NS zegt dat mijn ticket verloren gaat. Ik vind het niet acceptabel, wat kan hier aan gedaan worden? 

Dat staat gewoon in de voorwaarden die u kennelijk niet gelezen hebt voordat u het kaartje kocht. Er is ook geen enkele noodzaak om uw kaartje al dagen van te voren te kopen, dat wordt juist sterk afgeraden omdat na aankoop niets meer veranderd kan worden.

Overigens kunt u ook gewoon inchecken met uw bankpas, dat is even duur en dan hoeft u niets van te voren aan te schaffen. Nu heeft u onnodig een dure les geleerd.

Welkom bij de NS Community!

  • Arnhem: OV Service & Tickets winkel van Breng en NS 

Lever het kaartje daar in voor geld terug.

Hoezo kun je het daar een eticket inleveren voor geld?

Reputatie 7
Badge +1

Welkom bij de NS Community!

  • Arnhem: OV Service & Tickets winkel van Breng en NS 

Lever het kaartje daar in voor geld terug.

Hoezo kun je het daar een eticket inleveren voor geld?

Robert geeft alleen aan dat de mogelijkheid bestaat dat TS het kaartje uit een automaat heeft gekocht, die kaartjes kan je inderdaad inleveren. Hij geeft toch ook aan: Online……..

Reageer