beantwoord

Ticket reretour van Maastricht centraal naar Maarn. Ik heb 65+ov kaart. Hoe kan ik ticket zo voordelig mogelijk boeken

  • 23 October 2023
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

reis 's morgens na 9.00 uur en terugreis gedeeltelijk in spits uur.. 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 23 October 2023, 19:10

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi huntjens,

Zonder abonnement kun je dat niet goedkoper doen dan ‘vol tarief' (= 2x € 29). Als je een Flex Dal Voordeel-abonnement bestelt voor € 5,60, krijg je 40% korting als je in de daluren incheckt. Dat heb je er met één enkele reis al uit. Als je de terugreis in de daluren begint, kost heen en terug elk € 17,40.

Of misschien zie ik een of andere aanbieding over het hoofd? Hebben medeforumleden nog goede ideeën?

Overigens, als je vaker met de trein gaat reizen zijn er nog wel goedkopere opties. Incidenteel reizen is helaas nou eenmaal vaak een dure grap.

Wat misschien ook werkt, maar wel een beetje gedoe is: Een Dal Voordeel op saldo-abonnement bestellen met Keuzedagen. Dan de reis maken met een Keuzedag (moet je wel ook op de terugweg in de daluren inchecken) en na een maand het abonnement weer opzeggen. Dan kost het in totaal zo'n € 9,53 (€ 5,60 voor één maand abonnement + € 3,93 voor de keuzedag)

Reputatie 5

Zonder abonnement kun je dat niet goedkoper doen dan ‘vol tarief' (= 2x € 29). 

Zonder abonnement zou je nog kunnen kiezen voor een Holland Travel Ticket Off-Peak, omdat dit ticket geen middagspits kent.

Dat kost 48 euro en dat is dan ook inclusief overig openbaar vervoer (na 09:00 uur), mocht je daar gebruik van willen maken.

Reputatie 7
Badge +3

@mrfreeze bedenk wel dat als de keuzedagen opzegt na er 1 gebruikt te hebben je een jaar moet wachten voor je ze opnieuw kunt nemen.

Reageer