Dag,
soms komt bij aanschaf van een e-ticket via de app de ticket niet of veel later tevoorschijn waardoor ik genoodzaakt ben om nogmaals een ticket te kopen omdat ik anders niet kan in/uit checken. Kan ik deze extra kosten terugkrijgen?
Dag,
soms komt bij aanschaf van een e-ticket via de app de ticket niet of veel later tevoorschijn waardoor ik genoodzaakt ben om nogmaals een ticket te kopen omdat ik anders niet kan in/uit checken. Kan ik deze extra kosten terugkrijgen?
Als u twee identieke e-tickets hebt gekocht, dan kunt u hiervoor rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
In de toekomst is het wellicht raadzaam om de e-tickets iets eerder te kopen dan vlak voor de reis. (Niet veel eerder, want ze zijn niet te annuleren als de reis niet door mocht gaan.) U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice als u het ticket niet ontvangt; zij kunnen het opnieuw versturen.
U veronderstelt dat u recht heeft op een e-ticket die er direct is. Zo is dat helaas niet. U bent om die reden ook niet genoodzaakt om er meteen weer eentje te kopen. Verstandig is gewoon om bij het bestellen wat marge in te bouwen.
Verder heb ik wel goed nieuws. Als de twee e-tickets volledig identiek zijn, dan kunt u contact opnemen met Klantenservice en die kan dan een van de twee tickets vergoeden. Het werkt wel maar is natuurlijk onnodig gedoe.
Het is verstandiger als de aankoop echt te lang op zich laat wachten contact op te nemen met Klantenservice en niet nog een keer te bestellen. Bestel niet kort van te voren, bovendien zijn er de laatste tijd veel storingen.
Edit: Die kater weer, pff. ;-)
Wanneer je regelmatig met het OV reist is een OVchipkaart een betere oplossing. Je betaalt wel aanschafkosten, maar de kaart is 5 jaar geldig. Bij 1 maand flex Dal voordeel op nieuwe kaart ben je €5,10 kwijt en heb je in de daluren uren 40% korting.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.