Treinkaartje gekocht en betaald maar niet in mail | NS Community
beantwoord

Treinkaartje gekocht en betaald maar niet in mail

  • 21 January 2022
  • 18 reacties
  • 8575 Bekeken

Heb een half uur geleden een groepsticket gekocht (en betaald) voor morgen. Maar zie nog geen mail verschijnen in mijn mailbox. Ook niet in de app. Komt dat goed?

icon

Beste antwoord door Schaaphok 21 January 2022, 23:27

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Men zegt binnen kwartier, maar ervaring leert dat het ook een uur kan duren. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen niet bij klantgegevens. Neem daarom als je over een half uur geen mail hebt gekregen telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met de klantenservice.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een e-ticket komt altijd via de mail, en kan je dan importeren in de app.

Dat kan soms zomaar een uur duren (meestal veel sneller).

Als je het morgen nog niet hebt, neem contact op met NS (ordernummer bij de hand, dat staat ook in je bankafschrift bij succesvolle betaling) via telefoon of chat.

Het ticket als download (vanuit de mail) tonen mag ook, dus de NS app heb je in principe niet nodig. Je mag het ook uitprinten op papier zelfs.

Reputatie 7
Badge +4

Kijk eerst even in de spam, het komt daar vaak terecht.

Dank. Mail kwam vlak na m’n post (na een half uurtje) binnen (had eea ook via Twitter gemeld, dus wellicht heeft iemand hem een zetje gegeven). Normaliter krijg ik het binnen 10 minuten, dus daarom mijn twijfel, omdat ik na het afrekenen ook niet meer terug kwam op de NS site, maar een error melding kreeg.

Maar het is dus gelukt hoor 😊. Dank allen!

Badge +3

Mail kwam vlak na m’n post (na een half uurtje) binnen (had eea ook via Twitter gemeld, dus wellicht heeft iemand hem een zetje gegeven). Normaliter krijg ik het binnen 10 minuten

Er zijn mensen die niet eens 10 minuten geduld hebben voor van alles en nogwat.

Maar bij deze opgelost, goede reis met je ticket! 

Dat je na afrekenen (via iDeal of je bank) nergens terug komt op de webshop/bestelpagina speelt al jaren.

Je hebt betaald, wil je ‘persoonlijke pagina’ meteen zien voor die bestelling (om je ticket in de app te laden of te printen desnoods) en dan krjg je dit… standaard :rolling_eyes:

Wie het weet mag het zeggen… zie je mail ? :rofl:

Reputatie 7
Badge +3

Het kan gewoon soms wat langer duren. Sommige mensen bestellen een e-ticket 5 minuten of minder voor ze een trein willen nemen en raken dan soort van in paniek wanneer het ticket niet voor die tijd binnen is. Als je weet dat het wel eens wat langer kan duren, dan kun je om dit te voorkomen ruimer de tijd nemen bij het bestellen. Jij heb het ticket pas de volgende dag nodig, dus gelukkig in die zin geen paniek. 

Badge +3

Het kan gewoon soms wat langer duren.

Ja,  geduld maar dat hele bestelproces gaat dus mis.

De ‘persoonlijke pagina’ na bestellen (en betalen natuurlijk) werkt dus niet, al een jaar ongeveer.

Als dat wel zou werken (redirect na betalen) dan hoef je niet eens op een e-mail te wachten, want je ticket kan je dan meteen downloaden/printen.

Maar dat is dus al tijden stuk, fix dat NS!

Vanmiddag diverse keren thuis geprobeerd een treinticket te kopen maar iedere keer storing ‘probeer het later nog eens’. Uiteindelijk op station gelukt, duurde nog een kwartier voor mijn trein ging dus dacht komt goed in de app. Niets te zien in de app, ook geen mail. Toch maar in de trein gestapt in de hoop dat ik niet aan de conducteur moest gaan vertellen dat ik wel een kaartje had gekocht (zichtbaar in bankapp) maar dat ik geen ‘kaartje’ had. Gelukkig ook geen conducteur gezien maar wat als deze wel langs geweest was? Mail kwam pas na 4 (vier!) uur binnen. 

Vorig jaar ook al een keer gehad en toen een nieuw kaartje in de automaat gekocht (dus 2 kaartjes en 1 euro extra kwijt voor treinritje). Systeem is dus nog steeds niet op orde. 

Wanneer wel?

 

Reputatie 7
Badge +1

@Juf68 : NS  had weer eens een storing

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Vanmiddag diverse keren thuis geprobeerd een treinticket te kopen maar iedere keer storing ‘probeer het later nog eens’. Uiteindelijk op station gelukt, duurde nog een kwartier voor mijn trein ging dus dacht komt goed in de app. Niets te zien in de app, ook geen mail. Toch maar in de trein gestapt in de hoop dat ik niet aan de conducteur moest gaan vertellen dat ik wel een kaartje had gekocht (zichtbaar in bankapp) maar dat ik geen ‘kaartje’ had. Gelukkig ook geen conducteur gezien maar wat als deze wel langs geweest was? Mail kwam pas na 4 (vier!) uur binnen. 

Vorig jaar ook al een keer gehad en toen een nieuw kaartje in de automaat gekocht (dus 2 kaartjes en 1 euro extra kwijt voor treinritje). Systeem is dus nog steeds niet op orde. 

Wanneer wel?

 

Je hebt geluk gehad dat je geen controle hebt gehad. Een bankafschrift is geen vervoerbewijs. De volgende keer als het ticket er op tijd is (meestal binnen kwartier, maar kan ook uur duren) dan telefonisch, via Twitter,  Facebook of chat contact opnemen met klantenservice. Heb je haast koop dan kaartje uit de automaat en vraag dan restitutie aan voor het niet-ontvangen e-ticket.

Reputatie 7
Badge +1

@MoDe : ipv de moraalridder uit te hangen zou je ook kunnen aangeven dat 4 uur wachttijd inderdaad absurd Is. Er was gisteren voor de zoveelste keer een storing met een NS product. Wanneer wordt er eens ingegrepen. (3 april, reishistorie, e- tickets)

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe : ipv de moraalridder uit te hangen zou je ook kunnen aangeven dat 4 uur wachttijd inderdaad absurd Is. Er was gisteren voor de zoveelste keer een storing met een NS product. Wanneer wordt er eens ingegrepen. (3 april, reishistorie, e- tickets)

Met aangeven dat 4 uur wachttijd absurd is , zal TS niet geholpen zijn als hij/zij vanwege ontbreken van een vervoerbewijs een boete krijgt.

Online ticket kopen is niet zo slim, als je het koopt voor iemand die net is geland vanuit een vliegtuig on vanuit schiphol terug te reizen. Ik dacht efficiënter maken voor de persoon , zodat die niet nog eens bezig is met ticket kopen daar op het station. Maar nu staat hij/zij daar nog te wachten totdat ik mijn tickets ontvang in mijn mailbox die ik al betaald heb. Na 15 minuten nog steeds niks. Hoe lang nog wachten? Beter op station kopen voortaan!

Reputatie 7
Badge +3

Online ticket kopen is niet zo slim, als je het koopt voor iemand die net is geland vanuit een vliegtuig on vanuit schiphol terug te reizen. Ik dacht efficiënter maken voor de persoon , zodat die niet nog eens bezig is met ticket kopen daar op het station. Maar nu staat hij/zij daar nog te wachten totdat ik mijn tickets ontvang in mijn mailbox die ik al betaald heb. Na 15 minuten nog steeds niks. Hoe lang nog wachten? Beter op station kopen voortaan!

Nog een kwartier wachten…

Als het goed is kreeg je bij het bestellen een melding dat het 20 of 30 minuten kan duren voor je de mail met het kaartje krijgt. Spms kan het een uur of langer duren. Op station kopen kan voor die euro extra veel stress bespaard worden. Duurt het langer dan een uur dan kun je telefonisch contact opnemen met NS klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Check eerst je spam-folder, vaak is de e-mail daar te vinden. Zo niet, dan zou ik contact opnemen met de klanteNService. Daar hoef je geen uur voor te wachten.

 

Je e-ticket ontvangen

Direct na het afronden van je bestelling krijg je een link waarmee je de e-tickets kunt laden in de NS-app en gebruiken vanaf je mobiel. Wil je meteen op pad? Dan is dit de snelste optie. Ook krijg je binnen een kwartier een bevestigingsmail van ons. In deze e-mail vind je een link waarmee je op elk gewenst moment je e-tickets kunt printen op een computer.

 

Die 20-30 minuten heb ik allang afgewacht. Ik ben over de 1 uur en 30 minuten heen. En ik vind het gewoon raar dat er gewerkt word op aannamens , terwijl er exact gewerkt kan worden door iemand achter computers te zetten om alleen dit soort aanvragen te behandelen en vewerken.

Reputatie 7
Badge +1

Die 20-30 minuten heb ik allang afgewacht. Ik ben over de 1 uur en 30 minuten heen. En ik vind het gewoon raar dat er gewerkt word op aannamens , terwijl er exact gewerkt kan worden door iemand achter computers te zetten om alleen dit soort aanvragen te behandelen en vewerken.

Op Twitter wordt aangegeven dat het om een storing met Ideal gaat. NS krijgt de betaling niet binnen en levert dus ook geen kaartje.

Badge +3

Op Twitter wordt aangegeven dat het om een storing met Ideal gaat. NS krijgt de betaling niet binnen en levert dus ook geen kaartje.

Ik denk dat NS zich daar een beetje indekt, want een succesvolle iDeal betaling zou je (in ieder geval op de Engelse bestelpagina) direct moeten doorleiden naar de pagina om je ticket op te halen.

Dat dit via de Nederlandse bestelpagina al tijdenlang niet werkt (wacht maar lekker op een e-mail) is een bug. De betaling is ‘gelukt’ dus de NS krijgt echt zijn geld wel.

Reageer