Skip to main content

Treikaaartje gekocht op datum en station horst-Sevenum maar op die dag wordt er een snelblusser ingezet, dat willen we niet. We willen nu graag via station Oostrum naar Utrecht toe kan dat?

Als u het gekocht heeft bij een automaat of een loket kunt u het bij ieder loket inleveren en dan krijgt u uw geld terug. U kunt dan een nieuw ticket kopen vanaf Venraij.

Als u een eticket hebt gekocht is kunt u dat niet veranderen of annuleren. Dat staat duidelijk in de voorwaarden vermeld. Alleen als u het nog niet gedownload hebt kunt u contact opnemen met de klantenservice, indien wel dan zult een tweede ticket moeten kopen vanaf Venraij en bent u het geld van het eerste ticket kwijt.

Het kan overigens niet vaak genoeg gezegd worden: koop geen etickets dagen van te voren. 


OF toch maar aan die sjipkaart-dan zou het no prob zijn geweest, of toch dan maar die bus slikken (is nou ook weer niet zo heel erg hoor) OF per automobiel tot 1e statie waarvan af dan weer wel treintjes zouden moeten gaan op die dag.


Met kaartje horst-Sevenum naar Utrecht kun je niet vanaf Oostrum reizen. Het kaartje is geldig in de snelbus en door NS reisplanner getoonde alternatieve routes. Jouw beoogde route wordt niet als alternatief aangegeven, dus er zal een aanvullend/nieuw vervoersbewijs gekocht moeten worden. Voor het al gekochte kaartje ben je akkoord gegaan met de voorwaarden dat restitutie of wijziging niet mogelijk is. Heb je dat kaartje nog niet gedownload, dan kun je NS klantenservice om coulance vragen. 


Bij een regulier e-ticket gekocht via de app of de reisplanner wordt bij de bestelling nog altijd niet duidelijk vermeld dat het ticket niet te annuleren is. Bovendien wordt zelfs in de kleine lettertjes niet aangegeven dat het ticket niet te wijzigen is, zoals hierboven abusievelijk verondersteld wordt.


Bij een regulier e-ticket gekocht via de app of de reisplanner wordt bij de bestelling nog altijd niet duidelijk vermeld dat het ticket niet te annuleren is. Bovendien wordt in de kleine lettertjes niet aangegeven dat het ticket niet te wijzigen is, zoals hierboven abusievelijk verondersteld wordt.

Via de app of reisplanner moet je voor betaling de voorwaarden accepteren waarin dat staat. Dat men ze niet leest is geen reden om de reiziger dan toch maar tegemoet te komen.

 


Bij een regulier e-ticket gekocht via de app of de reisplanner wordt bij de bestelling nog altijd niet duidelijk vermeld dat het ticket niet te annuleren is. Bovendien wordt in de kleine lettertjes niet aangegeven dat het ticket niet te wijzigen is, zoals hierboven abusievelijk verondersteld wordt.

Via de app of reisplanner moet je voor betaling de voorwaarden accepteren waarin dat staat. Dat men ze niet leest is geen reden om de reiziger dan toch maar tegemoet te komen.

 

 


E-tickets kunnen niet worden ingeleverd en terugbetaald hetgeen niet betekent dat deze niet kunnen worden gewijzigd.

Bovenal hoort dergelijke informatie sowieso niet enkel in de kleine lettertjes te worden vermeld. Dit zoals reeds meerdere malen hier aangegeven. Niet voor niets heeft NS in het verleden toegezegd dit te zullen gaan aanpassen.


een snelblusser

 

Een nieuw vervoersmiddel van NS?


Reageer