Skip to main content

uitchecken

  • 15 March 2022
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

Ik heb een dreigmail van de NS ontvangen vanwege te laat uitchecken en reizen in de spits. Het gaat om 3 reizen naar Utrecht Vaartsche Rijn, daar staan de uitcheckpoortjes op het perron, ik ben telkens vergeten uit te checken bij aankomst., dat merk ik op de terugreis, nu dreigt de NS met een boete, bellen met klantenservice is hopeloos: U heeft geen mail ontvangen krijg ik daar te horen, en als u dat wel heeft is het uw eigen schuld. De NS moet daar maar poortjes zetten op dat station dan is het probleem opgelost. 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Wat U doet KAN (want NS is uitermate scherp op elk mogelijk geval van wat centjes roven van hun-dit geheel steeds naar eigen inzicht) inderdaad gevolgen hebben voor het berekend tarief-want rit 2=retour wordt dan als voortgezette reis (na overstap) aangeslagen en dat is goedkoper. Je moet gewoon je eigen gedrag aanpassen. Denk je nou zelf dat ze voor jouw vergeetachtigheid een paar ton gaan investeren in plaatsen van die poorten?

Ik heb een dreigmail van de NS ontvangen vanwege te laat uitchecken en reizen in de spits. Het gaat om 3 reizen naar Utrecht Vaartsche Rijn, daar staan de uitcheckpoortjes op het perron, ik ben telkens vergeten uit te checken bij aankomst., dat merk ik op de terugreis, nu dreigt de NS met een boete, bellen met klantenservice is hopeloos: U heeft geen mail ontvangen krijg ik daar te horen, en als u dat wel heeft is het uw eigen schuld. De NS moet daar maar poortjes zetten op dat station dan is het probleem opgelost. 

Deze vergissing wordt vaak gebruikt door fraudeurs vandaar dat NS even aan de bel trekt. Het kan natuurlijk zijn dat u echt vergeetachtig bent alhoewel drie keer achter elkaar wel wat veel is.

Reputatie 2

Je schrijft dat je een dreigende mail kreeg van NS. Zie het al extra reminder om je bewust te maken voor de herhalende fout ‘vergeten uitchecken’ 

Als je regelmatig reist zou het in- uitchecken bijna automatisch in je reisgedrag moeten zitten. Je kan in de NS-app optie ‘extra’ instellen. Je krijgt dan melding of je hebt in- uitgecheckt. Reis je vaak hetzelfde traject, dan kan NS een vergeten uitcheck corrigeren. Ik heb er zelf goede ervaringen mee en kreeg teveel betaalde dan terug.

Reageer