beantwoord

uitchecken betaalpas

  • 25 September 2022
  • 14 reacties
  • 3114 Bekeken

Hoi hoi ,

 

ik heb perongeluk vandaag in Arnhem ingecheckt met de betaalpas en het poortje ging open nu wilde ik uit checken in Nijmegen en daar deed het niet op de poortjes en de palen …. Wat nu ? Wil namelijk niet dat er meer geld van mijn rekening af gaat dan wat de bedoeling is . Ps ik ben ook niet aangemeld voor ovpay dus ik snapte het al niet 

 

wie kan mij helpen ?

groetjes Nonnie 

icon

Beste antwoord door Bart8x 26 September 2022, 21:17

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u niet was aangemeld, mag u ook niet met de betaalpas reizen. Hoe het poortje open kon gaan is me een raadsel. Liep u kort achter iemand aan? U zou normaal een melding gehad moeten hebben.

U heeft nu zwart gereisd. U heeft niets voor uw reis betaald. Hoe heeft u nu op een legale wijze het station kunnen verlaten?

Nee liep achter niemand aan … 

We moesten over checken op Nijmegen en toen heb ik mijn ov kaart gebruikt bij Arriva . Heb in de ns trein zelfs controle gehad . En zelfs de conductrice snapte het niet en raadde mij toen aan om de community raad te plegen

Reputatie 7
Badge +4

Als u bij Arriva heeft ingecheckt en in Nijmegen bij Arriva heeft uitgechekt, kan er wel iets in rekening zijn gebracht. Kijkt u op Mijn NS eens in uw reishistorie of daar iets in staat.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Lijkt me verstandig als de poortjes in Arnhem niet te openen zijn met een bankpas die niet geactiveerd is voor OVpay. Neem aan dat het om een NS poortje ging (overstap naar Arriva in Nijmegen)?

Hou je bankrekening in de gaten, ook al zou er bij OVpay geen ‘borg’ nodig zijn, en men geen machtiging heeft om achteraf (missende uitcheck) geld te incasseren.

Ik Heb in Arnhem Ingecheckt bij NS met mijn betaalpas en toen ik uit wilde checken in Nijmegen met mijn betaalpas deed hij het niet op de poortjes en op de paaltjes dus toen ben ik mijn ov-kaart gaan pakken en ben ik toen met mijn overstap bij Arriva ingecheckt met mijn OV kaart en bij de bestemming uitgecheckt met de OV kaart

Badge +3

Ik Heb in Arnhem Ingecheckt bij NS met mijn betaalpas en toen ik uit wilde checken in Nijmegen met mijn betaalpas deed hij het niet op de poortjes en op de paaltjes dus toen ben ik mijn ov-kaart gaan pakken en ben ik toen met mijn overstap bij Arriva ingecheckt met mijn OV kaart en bij de bestemming uitgecheckt met de OV kaart

Dan zul je niet betaaald hebben voor Arnhem-Nijmegen, en is er verder geen probleem.

Zonder NS Flex zal je in Mijn NS niet veel zien, want reizen met andere vervoerders worden daar niet getoond. Dit kan je eventueel wel zien met een Mijn OV-chip account.

Hoe kwam je op het idee om met een bankpas in te checken als je geen OVpay hebt?

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt me verstandig als de poortjes in Arnhem niet te openen zijn met een bankpas die niet geactiveerd is voor OVpay.

Hou je bankrekening in de gaten, ook al zou er bij OVpay geen ‘borg’ nodig zijn, en men geen machtiging heeft om achteraf (missende uitcheck) geld te incasseren.

Er wordt bij OVpay geen borg ingehouden maar bij een gemiste uitcheck kan het wel zijn dat er een bedrag wordt afgeschreven, zo is te lezen in de veelgestelde vragen.

Wat moet ik doen als ik ben vergeten uit te checken?

Ben je vergeten uit te checken met je betaalpas of creditcard, dan kan het zijn dat je een hogere ritprijs betaalt. De afschrijving van je rit is na 1 dag zichtbaar in je bankomgeving. Houd je referentienummer en het afgeschreven bedrag bij de hand en neem contact met ons op via 0900-1433 (gebruikelijke belkosten). Wij kunnen je dan direct helpen.

https://ovpay.nl/nl/veelgestelde-vragen#wat-moet-ik-doen-als-ik-ben-vergeten-uit-te-checken

 

Ik zou dan ook morgen je bankrekening checken om te zien of daar iets wordt afgeschreven.

Hoi iedereen,

 

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Ik heb een weekend vrij abonnement en ik heb ingecheckt met mijn normale ov chipkaart daarna ben ik uitgestapt in Arnhem en ik had wat gekocht bij de AH to. Maar omdat ik net betaald had met mijn bankkaart had ik de ov chipkaart in mijn hand en mijn bank kaart. 

 

Ik hield toen per ongeluk mijn bankkaart voor het poortje om uit te checken en toen kwam er een korte tekst: Check UIT of zo iets in die richting, normaal gezien staat er bij mij altijd, uitgecheckt reizen op rekening.

 

Toen dacht ik shit ik heb per ongeluk mijn bankkaart gebruikt. Toevallig stonden er 2 medewerkers van de NS voor bij de Smullers en ik vertelde het verhaal aan hun en ze zeiden je moet dan weer je bankkaart voor de zuil bij het poortje houden waar je zojuist in of uit hebt gecheckt en dan moet het goed zijn. 

 

Dus dat heb ik gedaan en toen stond er weer hetzelfde van check UIT of zo iets. UIT stond in hoofdletters in ieder geval, dus ik dacht het zal wel goed zijn.

 

Maar nu kijk net op mijn bankrekening en daar is gisteren gewoon € 40 afgeschreven via OVPAY.nl 

 

Het is nu na 17:00 uur dus ik kan niemand meer bellen van OVPAY.nl dus ik ga morgen nog eens proberen om te bellen. 

 

Maar ik vind het wel een beetje raar omdat ik me helemaal niet aangemeld heb voor te reizen met mijn bankkaart in OV en dat er dan wel gewoon €40 euro wordt afgeschreven. 

 

Dat moet niet kunnen vind ik.

 

 

 

Badge +3

Dan moet men snel wat doen aan die (NS) poortjes in Arnhem.

Maar dan nog, OVpay heeft volgens mij helemaal geen machtiging om (een dag later) zaken af te schrijven van je rekening als ze je verder niet kennen.

Staan die transactie(s) als een incasso bij je bank, dan boek maar terug. Zal mij benieuwen wat er vervolgens gebeurt. 🤔

Nee, het is geen incasso er staat gewoon letterlijk op je afschrift: '’Betalen contactloos'’ en dan de tijd en je pasnummer. Dus ik kan gewoon niet de afschrijving terugvragen via mijn bank. 

 

Maar ik ga morgen bellen naar de klantenservice van www.ovpay.nl 

Ik weet trouwens dat het om ovpay.nl gaat omdat dit vermeld staat op je bankafschrift. Met een heel lang nummer ervoor.

 

Zodra ik ovpay.nl aan de lijn heb gehad zal ik dat hier melden in het forum. Want dat is wel zo fijn dat toekomstige of recente reizigers hier een antwoord kunnen vinden bij een soortgelijke situatie.

 

Want ik vermoed zomaar dat dit niet alleen bij mij het geval zal zijn en dat meerdere reizigers dit (per ongeluk) hebben meegemaakt?

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi iedereen,

 

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Ik heb een weekend vrij abonnement en ik heb ingecheckt met mijn normale ov chipkaart daarna ben ik uitgestapt in Arnhem en ik had wat gekocht bij de AH to. Maar omdat ik net betaald had met mijn bankkaart had ik de ov chipkaart in mijn hand en mijn bank kaart. 

 

Ik hield toen per ongeluk mijn bankkaart voor het poortje om uit te checken en toen kwam er een korte tekst: Check UIT of zo iets in die richting, normaal gezien staat er bij mij altijd, uitgecheckt reizen op rekening.

 

Toen dacht ik shit ik heb per ongeluk mijn bankkaart gebruikt. Toevallig stonden er 2 medewerkers van de NS voor bij de Smullers en ik vertelde het verhaal aan hun en ze zeiden je moet dan weer je bankkaart voor de zuil bij het poortje houden waar je zojuist in of uit hebt gecheckt en dan moet het goed zijn. 

 

Dus dat heb ik gedaan en toen stond er weer hetzelfde van check UIT of zo iets. UIT stond in hoofdletters in ieder geval, dus ik dacht het zal wel goed zijn.

 

Maar nu kijk net op mijn bankrekening en daar is gisteren gewoon € 40 afgeschreven via OVPAY.nl 

 

Het is nu na 17:00 uur dus ik kan niemand meer bellen van OVPAY.nl dus ik ga morgen nog eens proberen om te bellen. 

 

Maar ik vind het wel een beetje raar omdat ik me helemaal niet aangemeld heb voor te reizen met mijn bankkaart in OV en dat er dan wel gewoon €40 euro wordt afgeschreven. 

 

Dat moet niet kunnen vind ik.

 

 

 

Bij poortje kun je aan 1 kant alleen in checken en aan de andere kant alleen uitchecken. Als je beiden aan dezelfde kant hebt gedaan (waarschijnlijk de buitenkant) dan heb je 2 gemiste in/uitchecken.

Ok maar NS medewerkers stonden naast mij en die hielpen mij en die zeiden gewoon weer bij hetzelfde poortje je kaart ervoor houden en dan is er niks aan de hand.

 

Maar ik begrijp dat dit voor hen ook nieuw is.

 

Maar dan nog ik heb nooit toestemming gegeven om mijn bankkaart als ovpay.nl te gebruiken. Dus dat vind ik wel raar.

Gewoon even zonder verdere vermelding €40 afgeschreven  

Reputatie 7
Badge +3

Ok maar NS medewerkers stonden naast mij en die hielpen mij en die zeiden gewoon weer bij hetzelfde poortje je kaart ervoor houden en dan is er niks aan de hand.

 

Maar ik begrijp dat dit voor hen ook nieuw is.

 

Maar dan nog ik heb nooit toestemming gegeven om mijn bankkaart als ovpay.nl te gebruiken. Dus dat vind ik wel raar.

Gewoon even zonder verdere vermelding €40 afgeschreven  

Kan storneren?

Reageer