verkeerd kaartje gekocht | NS Community
beantwoord

verkeerd kaartje gekocht

  • 30 June 2022
  • 5 reacties
  • 568 Bekeken

Beste, ik heb in de ns app een enkele treinreis gekocht van den haag centraal naar Rotterdam centraal. Nu kwam ik er bij het spoor achter dat dit kaartje voor 21 juli 2022 is en niet voor vandaag 30juni. Op het station kreeg ik te horen dat ik contact op moest nemen met de klantenservice en vervolgens een restitutie zou kunnen krijgen. Ik hoop snel iets te horen. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door MoDe 30 June 2022, 15:35

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen hier niet bij klantgegevens.  Als je het kaartje niet gedownload/indeappgezet hebt, dan kun je telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Overigens ben je bij aankoop akkoord gegaan met de voorwaarden dat restitutie of wijziging niet mogelijk is.

Het blijft vreemd. Je moet het eticket downloaden om door de poortjes te kunnen. 
dan pas kom je erachter dat je een verkeerde datum hebt ingevoerd. 
via chat gevraagd of dit kan worden aangepast, aangezien we nog vaker deze week met de trein reizen ( met fiets). Dit is voor het eerst dat we met de trein reizen, maar kennelijk is de NS daar niet gevoelig voor. Qua voorwaarden etc hebben ze gelijk, maar een beetje klantvriendelijkheid zou op zijn plaats zijn.

Hallo Fam Vermeer en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat dit is gebeurd. Helaas kunnen wij niet controleren of een e-ticket wel of niet is gebruikt of gebruikt zal worden omdat het een zichtbewijs betreft. Indien een e-ticket nog niet is geopend kunnen wij uit coulance vaak nog wel iets doen, maar als deze is geopend dan is er niets meer mogelijk. 

Dat is ook het probleem. Dit al vaker geschreven.  Je kunt niet door de poortjes zonder het eticket te downloaden. De NS kan toch zien dat je exact hetzelfde ticket koop op dezelfde tijd met 2 verschillende data. We reizen door heel Nederland ( de ordernummers kan ik doorgeven).
Coulance zou op zijn plek zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft vreemd. Je moet het eticket downloaden om door de poortjes te kunnen. 
dan pas kom je erachter dat je een verkeerde datum hebt ingevoerd. 
via chat gevraagd of dit kan worden aangepast, aangezien we nog vaker deze week met de trein reizen ( met fiets). Dit is voor het eerst dat we met de trein reizen, maar kennelijk is de NS daar niet gevoelig voor. Qua voorwaarden etc hebben ze gelijk, maar een beetje klantvriendelijkheid zou op zijn plaats zijn.

Van die klantvriendelijkheid is in het verleden nogal misbruik gemaakt. Met een gedownload kaartje heb je een geldig kaartje. Deze kan niet meer ongeldig gemaakt worden, waardoor je als je een nieuw kaartje krijgt met de juiste datum je ineens op 2 dagen kunt reizen voor de prijs van 1 kaartje.

En nee je hoeft het kaartje niet te downloaden om de datum te zien. De datum wordt voor de betaling getoond en bij de kaartjes die ik online kocht, kreeg ik de melding met vraag of alles klopte (datum, reisroute, naam). Nu bestel ik via de website en staat wat ik besteld heb ook netjes op de pagina waar ik kan kiezen uit app of pdf. Dus nog voor de download.

Overigens is coulance geen recht en niet mogelijk op gedownloade e-tickets.

Reageer