beantwoord

Verkeerd ticket gekocht

  • 31 August 2022
  • 5 reacties
  • 562 Bekeken

 Amsterdam, woensdag 31 augustus 2022,

 

Beste NS,

 

Ik heb gisteren dinsdag 30 augustus een verkeerde ticket gekocht. Deze ticket is ongeopend en nooit gebruikt.

 

Als ik naar mijn werk moet de volgende dag, koop ik altijd de avond ervoor een ticket voor die dag daaropvolgend. Ik heb per ongeluk aangegeven dat ik een ticket wilde voor diezelfde avond, dinsdag 30 augustus, terwijl de ticket in de ochtend van woensdag 31 augustus dient te gelden.

 

Ik zal graag mijn geld terug willen. U zal zelf kunnen nagaan in het systeem dat ik de ticket nooit heb gebruikt of geopend. 

 

Het gaat hier om ordernummer: 50271856. 

 

Hoor graag van u.

 

Vriendelijke groeten,

 

Mauwia Amhaini

icon

Beste antwoord door Tamzin 31 August 2022, 08:42

Bekijk origineel

5 reacties

Omdat u het ticket niet hebt geopend en er gisteren landelijk werd gestaakt kunt u restitutie vragen bij de Klantenservice.

Ik heb vandaag 2 keer een dagretour gekocht via mijn ns. Ik kwam later pas achter dat het verkeerde datum was(zaterdag 29 oktober) zal ik mijn geld bij jullie van de verkeerde tickets terug kunnen vorderen?

Het gaat om de reis van: 

Met vriendelijke groet,

Edgardo broekema

Badge +3

Helaas is dat in principe niet mogelijk. Omdat u het ticket al in de app geladen hebt, zou u het volgende week alsnog kunnen gebruiken. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houd bij online contact wel rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen.

Reputatie 7
Badge +2

Je hebt het ticket zo te zien al geladen in de app. Zodra je dat doet is het voor NS niet meer mogelijk het ticket ongeldig te maken en maak je dus ook geen kans meer op restitutie uit coulance.

Reputatie 7
Badge

Dat zal niet gaan vrees ik. U kunt het altijd proberen bij de klantenservice maar ik geef u weinig kans. 

Reageer