beantwoord

verschil in prijs supplement ticket

  • 1 July 2023
  • 5 reacties
  • 153 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste NS,

Kunt u mij uitleggen waarom er 2 prijzen gehanteerd worden in de app voor het kopen van een supplement ticket? Ik heb een daluren kaart. In de app geeft men in eerste instantie aan dat een ticket €1.74 kost maar als ik dan de link klik om een ticket te kopen dan is het ineens €2.90 ??? Hoe kan dit? Dit is in mijn ogen niet correct. Als er in de app staat dat het €1.74 kost dan moet ik ook de mogelijkheid hebben om een ticket in de app voor €1.74 te kopen.  Zie fotos

 

icon

Beste antwoord door Melissa NS 1 July 2023, 11:48

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen JPB, welkom op de NS Community.

De Intercity direct Toeslag voor een enkele reis kost € 2,90. Als je deze aanschaft bij de Toeslagzuil krijg je tijdens daluren 40% korting en kost de Toeslag € 1,74.

Reputatie 7
Badge +2

Maar als TS een e-ticket koopt heeft hij blijkbaar geen OV-chipkaart (€ 8,70 is de prijs met samenreiskorting in de daluren immers), dus heeft het weinig zin om de prijs met korting die je alleen met een OV-chipkaart kunt krijgen te tonen.

Ergens lijkt NS overigens wat veldjes met het toeslagbedrag te verwisselen, want op de website kost de toeslag bij een Flex Dal Voordeel voor een reis op zaterdag (dus daluren) ineens € 2,90. Daar had juist wel die € 1,74 die TS te zien kreeg moeten staan…

 

Reputatie 7
Badge +3

De dal-uren toeslag voor ic-direct is niet online te koop. Wil je gebruik maken van dal-urenkorting dan moet je inchecken tijdens de daluren bij de toeslagpaal.

Reputatie 7
Badge +2

De dal-uren toeslag voor ic-direct is niet online te koop. 

Maar dat tarief wordt dus wel in de app getoond als je een e-ticket voor de daluren koopt, terwijl wie een e-ticket koopt geen OV-chipkaart mee zal nemen om de toeslag op te laden.

Daarentegen toont de website bij de reiskosten met een flexproduct (waarvoor je juist wel een chipkaart nodig hebt) een toeslag van € 2,90. Terwijl het tegelijk niet logisch is om als je op een chipkaart reist de toeslag als E-ticket te kopen.

Vandaar m'n opmerking dat er ergens iets verwisseld is.

Badge +3

Wat doet een toeslagpaal eigenlijk als je een bankpas aanbiedt?

Als dat gewoon werkt dan zou je buiten de spits € 1,74 betalen lijkt me.

Reageer