beantwoord

vertraging KLM


Door vertraging bij KLM kom ik dag later in NL. Zijn mijn NS tickets dan nog geldig?

icon

Beste antwoord door MoDe 29 May 2022, 07:04

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De NS tickets zijn alleen geldig op de datum die er op.staat. Heb je ze nog niet gedownload dan kun je telefonisch, via chat, Twitter of Facebook contact opnemen met NS klantenservice. Zijn ze wel gedownload dan heb je pech, je bent het geld van de tickets kwijt en zal nieuwe moeten kopen.

Door vertraging bij KLM kom ik dag later in NL. Zijn mijn NS tickets dan nog geldig?

Er wordt sowieso afgeraden etickets ver van te voren te kopen omdat ze niet veranderd of geannuleerd kunnen worden. En dat geldt natuurlijk helemaal als je aankomst afhangt van een verre vlucht met de huidige chaotische toestanden bij Schiphol en de KLM.

Reputatie 7
Badge

Jammer maar die tickets zijn alleen op de aangegeven dag geldig. NS kan er niks aan doen dat KLM vertraagd is.

Claimen bij de reisverzekering is de enige optie om je geld terug te krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik blijf dat van te voren kopen van treinkaartjes heel raar vinden.

Wij hadden vrienden op bezoek uit Engeland en die hebben op Schiphol hun treinkaartjes gekocht. Als er een verstoring wat geweest dan hadden we een alternatief gezocht.

Als je niet van te voren koopt behoud je je flexibiliteit als er iets misgaat.

Reputatie 6

Door vertraging bij KLM kom ik dag later in NL. Zijn mijn NS tickets dan nog geldig?

Er wordt sowieso afgeraden etickets ver van te voren te kopen omdat ze niet veranderd of geannuleerd kunnen worden. En dat geldt natuurlijk helemaal als je aankomst afhangt van een verre vlucht met de huidige chaotische toestanden bij Schiphol en de KLM.

Dat klopt, maar ondertussen wordt wel gepromoot dat als je 4 dagen van te voren je kaartje koopt je extra korting krijgt. En dat kaartje, die koop je in de NS app. Best wel tegenstrijdig dan.

Reputatie 7
Badge +1

@Sander-VH Hier op het forum zijn daar ook geen voorstanders voor integendeel je krijgt alleen maar meer van dit soort topics. Ook bij de aankoop van e tickets is nog het nodige te verbeteren door NS. Helaas weigert het bedrijf om volstrekt onduidelijke redenen dit uit te voeren. 

Door vertraging bij KLM kom ik dag later in NL. Zijn mijn NS tickets dan nog geldig?

Er wordt sowieso afgeraden etickets ver van te voren te kopen omdat ze niet veranderd of geannuleerd kunnen worden. En dat geldt natuurlijk helemaal als je aankomst afhangt van een verre vlucht met de huidige chaotische toestanden bij Schiphol en de KLM.

Dat klopt, maar ondertussen wordt wel gepromoot dat als je 4 dagen van te voren je kaartje koopt je extra korting krijgt. En dat kaartje, die koop je in de NS app. Best wel tegenstrijdig dan.

Ja, maar dat moet je dus niet doen voor een onzekere vlucht. Je krijgt korting omdat je vooruit koopt en dan niet meer kunt wijzigen of annuleren. Maar mensen willen weer én korting én flexibiliteit.

@Sander-VH Hier op het forum zijn daar ook geen voorstanders voor integendeel je krijgt alleen maar meer van dit soort topics. Ook bij de aankoop van e tickets is nog het nodige te verbeteren door NS. Helaas weigert het bedrijf om volstrekt onduidelijke redenen dit uit te voeren. 

Nog geld steken in het huidige eticket systeem is weggegooid geld want het moet op termijn sowieso technisch vervangen worden. En verder is er geen probleem als je maar niet een ticket vooruit koopt.

Reputatie 7
Badge

Korting en flexibiliteit gaan over het algemeen niet samen. 

Reputatie 7
Badge +3

Je ziet dat iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en dan heel zielig gaat zitten doen wanneer het misgaat.

Ook Schiphol zelf is daar een schrijnend voorbeeld van. Iedereen voor een habbekrats laten vliegen en vervolgens geen geld hebben om de beveiligers en de bagageafhandelaars fatsoenlijk te betalen.

Vliegen is in de meeste gevallen veel te goedkoop en dat gegeven heeft tot de chaos op Schiphol geleid.

Reputatie 7

Ook Schiphol zelf is daar een schrijnend voorbeeld van. Iedereen voor een habbekrats laten vliegen en vervolgens geen geld hebben om de beveiligers en de bagageafhandelaars fatsoenlijk te betalen.

Juist omdat vliegen vaak goedkoop is en dat mensen daaraan al jaren gewend zijn (en het eigenlijk hun recht zijn gaan vinden om betaalbaar te vliegen), vinden ze de trein vaak veel en veel te duur, afgezet tegen de afstand die wordt afgelegd. Een vertekend beeld van hoe vliegtarieven werkelijk zouden moeten zijn. Mensen willen het onderste uit de kan en krijgen nu het deksel op de neus.

Ik hoor ook weleens dat ze maar niet begrijpen waarom treinvervoer zo prijzig is. "het is maar een trein!" hoor ik dan. Als ik het verder verklaar begrijpen ze het wat meer, maar dan nog vinden ze het te duur en kiezen meestal ander vervoer.

Reageer