beantwoord

Voorwaarden NS reizigerkorting bij P+R parkeren

  • 22 March 2023
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

Heb ik ook recht op de NS reizigerskorting als ik parkeer op een P+R terrein en de heenreis niet met de trein maak, maar alleen de terugreis?

icon

Beste antwoord door Robert B 22 March 2023, 21:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat jij jouw auto op een P&R zet, daar laat staan en met de trein terug reist?

Reputatie 6
Badge +1

Het verschilt per P+R locatie. Bij een P+R van gemeente Amsterdam is het verplicht om een heen- en terugreis naar het centrum te maken. 

Als het een P+R van Q-Park is, gelden de volgende voorwaarden:

  • Je maakt een binnenlandse treinreis. Op een buitenlandse treinreis wordt geen reizigerskorting verstrekt. De bestemming waar je in- en uitcheckt moet beide een Nederlands station zijn.
  • Je checkt in bij een ander treinstation dan dat je uitcheckt.  
  • Je verlaat het P+R terrein op dezelfde dag als de terugreis met de trein.
  • Je bereikt het maximale dagtarief. Je ontvangt geen korting wanneer het bedrag minder is dan het dagtarief. 

 

In deze voorwaarden staat niets vermeld over een verplichte heenreis, dus dat lijkt me geen enkel probleem. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me trouwens af of in Amsterdam wel gecheckt wordt of je ook een heenreis met het OV gemaakt hebt. 

Laatst trouwens meegemaakt dat er storing was bij de OV-chipkaartlezers bij P+R RAI. Tip is om dan op de informatieknop te drukken om contact op nemen met een servicemedewerker. Die vroeg wat de laatste incheck was geweest op weg naar het Europaplein. Dat was Vijzelgracht. Hij kon handmatig de korting invoeren die van €22 naar €1 ging. Hij heeft niet gevraagd naar onze heenreis.

Badge +3

Er moet volgens mij op de dag van uitrijden bij Q-Park locaties die reizigerskorting geven een binnenlandse treinreis gemaakt zijn naar de P+R.

Dus een uitcheck maar dat mag ook een e-ticket zijn, en in Rotterdam mag het ook een RET rit zijn. De heenreis vanaf de P+R doet er dus niet toe (bij meerdere dagen parkeren).

Voor Amsterdam heeft Q-Park het beleid volgens mij wel aangescherpt (e-tickets tellen niet, en internationaal telde sowieso al niet). Daar is een ander topic over.

Let ook op dat lang niet alle Q-Park locaties reizigerskorting geven! Eindhoven Noordzijde (Kennedytoren) bijvoorbeeld niet, maar de parking aan de Fuutlaan (stukje lopen) wel.

https://www.q-park.nl/nl-nl/p-r/

Reageer