Skip to main content
beantwoord

Vraag over het kopen van een ticket op de verkeerde datum

  • 17 oktober 2023
  • 2 reacties
  • 3337 Bekeken

Hallo. We hebben gisteren kaartjes gekocht voor de verkeerde datum. Is het mogelijk om de ticketdatum te wijzigen naar vandaag? Zo niet, is het dan mogelijk om geld terug te krijgen?

Beste antwoord door Tochjo

Alleen als u de e-tickets nog niet gedownload hebt en niet in de app hebt geladen, kunt u voor terugbetaling contact opnemen met de klantenservice. Hebt u de tickets al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd is of gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u de tickets al gedownload hebt of in de app hebt geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Bekijk origineel

2 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13135 reacties
  • Antwoord
  • 17 oktober 2023

Alleen als u de e-tickets nog niet gedownload hebt en niet in de app hebt geladen, kunt u voor terugbetaling contact opnemen met de klantenservice. Hebt u de tickets al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd is of gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u de tickets al gedownload hebt of in de app hebt geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13466 reacties
  • 17 oktober 2023

Nee en nee. Wijzigen en restitutie is na aankoop niet mogelijk. Met die voorwaarden ben je door het aanvinken akkoord gegaan. Mochten de kaartjes niet gedownload zijn dan kun je nog een beroep doen op NS klantenservice. Met gedownloade kaartjes had je geldige kaartjes waarbij niet gecontroleerd kan worden of er mee gereisd is of wordt.

Klantenservice is telefonisch, via chat,  Facebook en X te bereiken.

Edit: @Tochjo  was sneller.