beantwoord

Vraag over het kopen van een ticket op de verkeerde datum

  • 17 October 2023
  • 2 reacties
  • 408 Bekeken

Hallo. We hebben gisteren kaartjes gekocht voor de verkeerde datum. Is het mogelijk om de ticketdatum te wijzigen naar vandaag? Zo niet, is het dan mogelijk om geld terug te krijgen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 October 2023, 12:46

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Alleen als u de e-tickets nog niet gedownload hebt en niet in de app hebt geladen, kunt u voor terugbetaling contact opnemen met de klantenservice. Hebt u de tickets al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd is of gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u de tickets al gedownload hebt of in de app hebt geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Nee en nee. Wijzigen en restitutie is na aankoop niet mogelijk. Met die voorwaarden ben je door het aanvinken akkoord gegaan. Mochten de kaartjes niet gedownload zijn dan kun je nog een beroep doen op NS klantenservice. Met gedownloade kaartjes had je geldige kaartjes waarbij niet gecontroleerd kan worden of er mee gereisd is of wordt.

Klantenservice is telefonisch, via chat,  Facebook en X te bereiken.

Edit: @Tochjo  was sneller.

Reageer