Tja, vraag en aanbod. De lege stoeltjes moeten gevuld worden. Of we ooit een systeem met treinbinding voor binnenlandse reizen gaan krijgen zoals in Duitsland, Frankrijk en nog wat andere landen is nog maar de vraag.
Tja, vraag en aanbod. De lege stoeltjes moeten gevuld worden. Of we ooit een systeem met treinbinding voor binnenlandse reizen gaan krijgen zoals in Duitsland, Frankrijk en nog wat andere landen is nog maar de vraag.
Dat komt er niet voor binnenlandse reizen. En als het er komt dan graag wel een mogelijkheid tot omboeken als je een trein van 10/15/20/30 minuten eerder of later wilt nemen (bijv. na een fietstocht in het weekend, geen flauw idee hoe laat ik weer op het station ben…).
En voor Den Haag - Eindhoven vrije keuze om via Breda of Utrecht te reizen, want dat mag nu ook gewoon volgens de Reisplanner (korting op de 1100)
Als het er wel zou komen, dan moet er ook meer gecontroleerd worden. Want zonder controle zal hier natuurlijk op grote schaal misbruik van kunnen worden gemaakt. En we weten allemaal hoe het met de controle gesteld is.
Tja, vraag en aanbod. De lege stoeltjes moeten gevuld worden. Of we ooit een systeem met treinbinding voor binnenlandse reizen gaan krijgen zoals in Duitsland, Frankrijk en nog wat andere landen is nog maar de vraag.
Ik ben enkele jaren geleden eens van Parijs naar Caen (Normandië) geweest met een "Intercité". Deze reed maar eens in de twee uur of zo, was bij lange na niet vol en reserveren was verplicht. Hoe vroeger boeken, hoe goedkoper. En er werd gecontroleerd!
Ik heb me toen ook al afgevraagd waarom je in hemelsnaam van Parijs naar Caen moet reserveren en dat van Rotterdam naar Groningen niet kan/moet/mag. Je zou denken dat bij intensief gebruik zoals hier veel mensen graag willen reserveren en in Frankrijk dus juist niet.
Buiten Parijs en buiten de hogesnelheidslijnen viel me er trouwens op hoe minimaal de frequenties zijn en hoe weinig mensen van ov gebruik maken. En de toestand van veel stations daar nodigt ook niet uit tot reizen, zo zonde