beantwoord

waar is het online keuzedagen overzicht gebleven?

  • 20 February 2023
  • 14 reacties
  • 308 Bekeken

Al een paar weken kan in het keuzedagen overzicht niet meer bekijken als ik ben ingelogd bij ns.nl. Niet in de app en niet op de pc. De normale route was via 'Producten', 'Keuzedagen' kiezen en dan 'Keuzedagen overzicht' en dan 'inzien' naast Keuzedagen. De helpdesk had als oplossing account verwijderen en opnieuw toevoegen via de link die ze me dan hadden gemaild. Maar dat hielp dus niet en daarna wisten ze het ook niet meer.

icon

Beste antwoord door Laura NS 20 February 2023, 15:53

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb hetzelfde. Een nieuw account zou de problemen oplossen. Niet dus. Er staan geen abonnementen meer, geen keuzedagenoverzicht van lopend abonnement. Wel kan ik ineens weer mijn klaarstaande keuzedagen zien. Op mijn kaart staat bij de automaat wel dal voordeel maar geen keuzedagenabonnement meer.

De Keuzedagen is helaas ook iets mee gaande momenteel, daar wordt aan gewerkt! Excuus voor het ongemak.

Reputatie 7
Badge +3

De Keuzedagen is helaas ook iets mee gaande momenteel, daar wordt aan gewerkt! Excuus voor het ongemak.

Op de website staat dat voor keuzedagenabonnementen afgesloten voor december 22 niets veranderd. Een van de klantenservicemedewerkers zegt dat ik bij verlenging alle 7 dagen te gelijk krijg. Hoe is dat te rijmen met dat er niets zou veranderen?

Reputatie 1

OK, we zijn nu 4 manden verder. Hoe staat er nu mee, want ik kan het overzicht nog steeds niet inzien. Het kopje “ Mijn keuzedagen. Bekijk beschikbare en eerder opgehaalde keuzedagen” suggereert (nog steeds) dat het wèl zou moeten kunnen.

Het zou wel zo netjes van de NS zijn, om -zolang het overzicht niet kan worden gegeven- daarvan op die plek melding van te maken.

Reputatie 7
Badge +3

OK, we zijn nu 4 manden verder. Hoe staat er nu mee, want ik kan het overzicht nog steeds niet inzien. Het kopje “ Mijn keuzedagen. Bekijk beschikbare en eerder opgehaalde keuzedagen” suggereert (nog steeds) dat het wèl zou moeten kunnen.

Het zou wel zo netjes van de NS zijn, om -zolang het overzicht niet kan worden gegeven- daarvan op die plek melding van te maken.

Bij mij is dat opgelost met nieuw account en nieuw wachtwoord.

Reputatie 1

OK, we zijn nu 4 manden verder. Hoe staat er nu mee, want ik kan het overzicht nog steeds niet inzien. Het kopje “ Mijn keuzedagen. Bekijk beschikbare en eerder opgehaalde keuzedagen” suggereert (nog steeds) dat het wèl zou moeten kunnen.

Het zou wel zo netjes van de NS zijn, om -zolang het overzicht niet kan worden gegeven- daarvan op die plek melding van te maken.

Bij mij is dat opgelost met nieuw account en nieuw wachtwoord.

Dat is in mijn ogen een work around en geen oplossing.

Reputatie 1

Ik heb het overzicht telefonisch kunnen opvragen.

Ik ben er daardoor wel achter gekomen dat er bij het overzetten van de keuzedagen naar de nieuwe OV-chipkaart iets niet is gegaan/gedaan waardoor er 2 keuzedagen niet op de nieuwe OV-chipkaart waren gezet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het overzicht telefonisch kunnen opvragen.

Ik ben er daardoor wel achter gekomen dat er bij het overzetten van de keuzedagen naar de nieuwe OV-chipkaart iets niet is gegaan/gedaan waardoor er 2 keuzedagen niet op de nieuwe OV-chipkaart waren gezet.

Je had de keuzedagen al opgehaald en op een ov-chipkaart gezet?

Reputatie 1

De keuzedagen waren nog gekoppeld aan de oude OV-chipkaart. Ze konden dus niet via de nieuwe OV-chipkaart gebruikt worden. Die 2 keuzedagen waren nog over van de vorige abonnement-periode (maar nog steeds geldig en te gebruiken).

De keuzedagen van de nieuwe abonnement-periode waren wèl naar de nieuwe OV-chipkaart overgezet en dus wel te gebruiken.

Omdat de oude OV-chipkaart niet meer geldig en te gebruiken was, konden de keuzedagen dus ook niet meer worden gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

De keuzedagen waren nog gekoppeld aan de oude OV-chipkaart. Ze konden dus niet via de nieuwe OV-chipkaart gebruikt worden. Die 2 keuzedagen waren nog over van de vorige abonnement-periode (maar nog steeds geldig en te gebruiken).

De keuzedagen van de nieuwe abonnement-periode waren wèl naar de nieuwe OV-chipkaart overgezet en dus wel te gebruiken.

Omdat de oude OV-chipkaart niet meer geldig en te gebruiken was, konden de keuzedagen dus ook niet meer worden gebruikt.

Dat is vreemd, want toen ik een nieuwe pas kreeg, waren abonnementen overgezet. Ook de keuzedagen van de vorige periode waren op te halen bij de automaat.

Reputatie 1

In dit geval dus niet. Het werd pas duidelijk toen er geen keuzedag gebruikt kon worden terwijl dat wel had moeten gekund. Ik heb het bij de NS gemeld en compensatie gekregen in de vorm van 2 couponcodes.

Badge +3

Er zal wel een verschil zijn tussen een kaartvernieuwing tijdens een lopend contractjaar (Keuzedagen gaan mee) en een vernieuwing na een contractjaar (nog te gebruiken Keuzedagen van het vorige jaar ben je kwijt, maar dus couponcodes).

Reputatie 7
Badge +3

Er zal wel een verschil zijn tussen een kaartvernieuwing tijdens een lopend contractjaar (Keuzedagen gaan mee) en een vernieuwing na een contractjaar (nog te gebruiken Keuzedagen van het vorige jaar ben je kwijt, maar dus couponcodes).

Ik had nog keuzedagen van vorig contractjaar. Mij is niet duidelijk of die keuzedagen al opgehaald waren en al op de (oude) kaart stonden.

Badge +3

Tja, na ‘ophalen’ (op je kaart zetten) kan je er natuurlijk mee reizen, en tegenwoordig kan je er maar eentje per keer ophalen (nou ja, alleen bij een NS automaat kan je er eventueel meerdere laden). Zou wel apart zijn als iemand dat doet op een kaart die verloopt.

Neemt niet weg dat Keuzedagen uit een vorig (contract)jaar eigenlijk gewoon beschikbaar zouden moeten blijven om na een kaartvernieuwing op je nieuwe kaart te laden, maar dan moet de NS wel je nieuwe kaartnummer weten (via TLS/OV-chipkaart ‘deze kaart is verneuwd en het nieuwe nummer is...’)

Daar gaat het blijkbaar (gedeeltelijk) mis, want sommigen lukt het niet eens om de nieuwe kaart aan hun Mijn NS account te koppelen (wat automatisch zou moeten gebeuren bij een vernieuwing).

Dan maar couponcodes als ‘workaround’… 😥

Reageer