beantwoord

Waar zijn mijn keuzedagen

  • 24 April 2023
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Beste medereizigers,

Sinds september 2022 heb ik op mijn kaart de optie keuzedagen.
Dat is nog eens leuk wanneer je net 60 geworden bent. Nu heb ik de keuzedagen geactiveerd bij de automaat in januari 23.
Pas gebruik gemaakt van de keuzedagen begin april. Opeens zie ik dat ik niet 5 dagen tegoed heb maar 3! Toch maar “even” gebeld met de klantenservice. Nu blijkt dat ik 2 dagen in 2022 al had moeten opmaken. HUH? Uiteraard kon de NS daar niets aan doen zo werd me verteld. Maar ze blijven toch een jaar geldig? Tja, dat wist deze medewerker ook niet. Ik ben echt kwaad. Zoveel mailtjes van de NS en er is geen enkele ziel bij de NS die bedenkt om nieuwe gebruikers te attenderen op dat feit.
Kennelijk is een jaar geldig in 2022 heel anders dan in 2023. Ik begrijp en niets meer van.
Hoe zit dit nu? Ik hoop dat een van de lezers hier wat licht op kan werpen.
Dank alvast.


 

icon

Beste antwoord door MoDe 24 April 2023, 23:10

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Margreeth62. Wat kwam je voor een vervelende verrassing te staan. Wat is de jaarlijkse verlengdatum van je abonnement? Dit kan ermee te maken hebben. Keuzedagen hebben in sommige gevallen dezelfde geldigheid van het contractjaar.

Dat is op 9 september. Maar dan nog is het vreemd als er overal vermeld staat dat keuzedagen een jaar geldig zijn. Of ben ik nou gek?!
 

Reputatie 7
Badge +3

TS heeft een keuzedagenabonnement genomen in januari 2023 terwijl verlenging abonnement op 9 september is. De 1e 2, nl. Die van 9 september en 9 november heeft TS niet gekregen omdat er toen geen keuzedagenabonnement was. Vanaf januari 23 heeft zij recht op 5 dagen die alle 5 ot 9 september 2023 geldig zullen zijn. Geen jaar, dit eerste jaar, omdat keuzedagenabonnement gelijk moet lopen met Dal voordeel (vanaf verlengingsdatum). Er moeten dus vanaf januari 23 5 dagen zijn die vrijkomen als er 1 gebruikt is.

Dank je wel. Al heb ik geen idee wat TS is 😄

Reputatie 7
Badge +3

TS staat voor TopicStarter, internetjargon voor degene die op een internetforum een nieuw onderwerp start. Jij dus in dit geval 🙂

Reageer