Beste NS,
Gisteravond kreeg ik om 11.21 uur via de mail mijn tickets die ik 's middags om 16.08 had besteld, met het oog op de treinreis die ik om 15.48 wilde ondernemen, van Groningen naar Zwolle, samen met mijn kleindochter die daar bij haar ouders woont.
Omdat ik geen tickets ontving, ben ik met haar eerder naar het station gegaan en heb daar bij de infobalie mijn probleem voorgelegd en haar mijn bewijs van betaling bij de bank laten zien. Zij zei dat ik bij controle in de trein dat afschrift kon tonen en dat er dan verder geen probleem zou zijn.
In de trein realiseerde ik mij, dat er wel een probleem zou zijn, nl dat van de doorgangspoortjes.
Daarom belde ik uw 030nummer, maar kreeg te horen dat het wel 21 minuten kon duren voordat ik antwoord zou krijgen. Toch heb Ik nog geprobeerd contact te krijgen, maar toen moest ik in Zwolle uitstappen om mijn kleindochter over te dragen aan mijn dochter.
De bagage kon ik haar door het poortje heen wel overhandigen, maar mij kleindochter natuurlijk niet. Toen hebben we maar even gewacht tot ze met een ander mee kon liften. Ik had daarvoor gekeken of er een spoorwegbeambte in de buurt was, maar dit was niet het geval.
Al met al miste ik de intercity van 18.45 naar Groningen. Verder ondervond ik, en misschien ook mijn kleindochter, natuurlijk ook de nodige stress, vanwege de controles en omdat ik regelmatig op mijn mobiel keek om te zien of de tickets toch niet binnengekomen waren.
De vrouw aan de infobalie in Groningen had gezegd dat ontvangst van tickets een uur na bestelling wel heel erg laat was en mijn eigen vrouw, die vaak tickets bij NS bestelt, zegt dat ze die altijd meteen krijgt.
Mijn vraag is nu: waarom reageerde u zo laat,
hetzij door de tickets meteen te sturen,
hetzij, in geval van storing, door middel van een mail aan mij?
In afwachting van uw antwoord,
Ton Huttenga
Groningen