Waarom is de jongerendagkaart niet geldig bij Arriva? | NS Community

Waarom is de jongerendagkaart niet geldig bij Arriva?

  • 16 April 2022
  • 15 reacties
  • 1810 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Kan je zelf ook vast al wel bedenken; GELD. Ze ontvangen er naar hun mening veel te weinig voor. Ze hebben her en der overigens wel andere voordelige aanbiedingen-zelfs voor juniortjes

Aan zielige klaagverhalen nooit gebrek van mensen die de regels niet goed vooral bekijken. geldt evendito voor Blauwnet en Connexxion.

@RAB74

De prijs van dit kaartje is zo absurd laag dat alle andere treinvervoerders weigeren om er op deze manier aan mee te werken. 

Verder lijkt me uw verontwaardiging misplaatst aangezien u kennelijk zelf de voorwaarden van dit ticket niet gelezen hebt 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zou NS excuses moeten aanbieden terwijl het duidelijk in de voorwaarden staat dat de jongerendagkaart alleen bij NS geldig is? 

Reputatie 7

De voorwaarden zijn duidelijk, zo zie je maar dat je eerst goed moet lezen. Je kan tegenwoordig nergens zomaar vanuit gaan. Ook al koop je online via NS een ticket voor een Arriva traject, is toch niet ieder kaartje daar geldig. Maar ik snap de verwachting in dit geval wel hoor, zeker van iemand die zelf blijkbaar nooit ov gebruikt.

OV gebruiken betekent voorwaarden en regels uitzoeken. Ik begrijp trouwens niet dat NS zelf zo'n spotgoedkoop jongerenkaartje heeft, daar verdienen ze zelf toch ook niets aan?

Wees blij dat je met de meeste andere kaartjes en abonnementen wel bij de andere vervoerders kunt reizen, dat had ook heel anders kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Je leest geen voorwaarden, waardoor zoon met ongeldig kaartje reist en verwacht van NS excuses en restitutie? Wees blij dat de zoon geen boet heeft gekregen. In de voorwaarden van E-tickets die aangevinkt zijn voor akkoord voor de aankoop staat overigens dat restitutie niet mogelijk is. Jammer dat de eerste treinreis van zoon minder leuk verlopen is, maar dat is niet aan NS te wijten

Ik vind het nog steeds volstrekt belachelijk dat alle andere tickets wel in alle treinen geldig zijn en alleen deze niet. Ik heb dat idd niet in de voorwaarden gelezen omdat ik er ook geen moment bij stil heb gestaan dat er zo een idiote voorwaarde zou kunnen zijn. Het is ook raar dat je dus blijkbaar wel voor 7,60 van Leeuwarden naar Maastricht mag reizen maar niet een stukje van 25 km van Leeuwarden naar Harlingen. Je treinreis plannen (met welke vervoerder dan ook) doe je ook via de NS app, dan zouden alle tickets die je in diezelfde app koopt mijns inziens ook op alle treintrajecten geldig moeten zijn. Wat ook zo is dus behalve in het geval van de jongeren dagkaart. Iedereen hierboven die aanhaalt dat je beter moet lezen vind ik nogal kort door de bocht. Het is gewoon niet logisch. 

Reputatie 7

@RAB74

De andere vervoerders vinden het gewoon té goedkoop. NS blijkbaar niet. Uw zoon kan dus wel voor 7.60 euro van Leeuwarden naar Maastricht en retour, maar moest hij naar Valkenburg dan kon het niet.

Uw opmerkingen over wat je zou verwachten begrijp ik zeker, het is ook wel bijzonder maar het is nu eenmaal niet anders. Uw zoon kan tenminste nog van Leeuwarden naar een andere NS- bestemming voor dit spotprijsje. Jongeren uit bijvoorbeeld Harlingen, Sneek of Emmen hebben dikke pech.

Reputatie 7
Badge +3

De andere vervoerders vinden het gewoon té goedkoop. NS blijkbaar niet. dikke pech.

Mogelijk is het ook te goedkoop voor NS wanneer ze ook nog een deel van de verkoopprijs moeten afdragen aan andere vervoerders.

 

En inderdaad zijn andere tickets wel geldig in treinen van andere vervoerders, dat staat er dan ook altijd bij vermeld. En bij deze jongerendagkaart is het nu een keer niet geldig bij andere vervoerders en ook dit staat vermeld. Het is sowieso altijd verstandig de voorwaarden te lezen, welk ticket je ook koopt. Geldt ook voor abonnementen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het nog steeds volstrekt belachelijk dat alle andere tickets wel in alle treinen geldig zijn en alleen deze niet. Ik heb dat idd niet in de voorwaarden gelezen omdat ik er ook geen moment bij stil heb gestaan dat er zo een idiote voorwaarde zou kunnen zijn. Het is ook raar dat je dus blijkbaar wel voor 7,60 van Leeuwarden naar Maastricht mag reizen maar niet een stukje van 25 km van Leeuwarden naar Harlingen. Je treinreis plannen (met welke vervoerder dan ook) doe je ook via de NS app, dan zouden alle tickets die je in diezelfde app koopt mijns inziens ook op alle treintrajecten geldig moeten zijn. Wat ook zo is dus behalve in het geval van de jongeren dagkaart. Iedereen hierboven die aanhaalt dat je beter moet lezen vind ik nogal kort door de bocht. Het is gewoon niet logisch. 

Je kunt het wel belachelijk vinden, maar het kaartje is ook belachelijk goedkoop vergeleken bij normaal tarief en zelfs vergeleken bij aktie-kaartjes. Andere vervoerders wilden niet mee doen aan deze goedkope kaartjes, omdat zij daar nauwelijks iets aan overhouden.

Je mag het niet logisch vinden, maar bij elk goedkoop product is het handig om te voorwaarden te lezen. Iets is niet voor niets goedkoop.

Ter info: op Koningsdag is het jongerenkaartje niet geldig.

Badge +3

 Het is gewoon niet logisch. 

In feite is dat het ook niet, want het is een aanbieding van NS en alleen voor NS, in tegenstelling tot ‘alle’ andere actiekaartjes die landelijk geldig zijn.

De NS heeft in alle wijsheid besloten om het ticket ‘exclusief’ aan te bieden in hun (eigen) app, wat  overigens niet waar is want je kunt het ook gewoon kopen via https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart

De ‘idioot’ lage prijs zou een belletje moeten laten rinkelen (waar is dat addertje onder het gras?) maar je hebt groot gelijk (voorwaarden gemist) dat je denkt dat als je ermee van Leeuwarden naar Maastricht mag reizen dat ook wel naar Harlingen zou mogen.

Snel maar mee stoppen dus, en dan maar aan Arriva vragen hoe je het goedkoopst van Leeuwarden naar Harlingen kunt? Dat kost overigens € 6,03 en is een Jongeren Dagkaart dus niet waard tenzij je dezelfde dag ook nog terug wilt.

Reputatie 7

Ik kan me voorstellen dat wanneer mensen weten dat de Railrunner (2,50) en Kids Vrij (gratis) bij alle vervoerders geldig zijn, dat voor een jongerendagkaart van 7,60 dat ook wel zo zal zijn, ook al is deze dan voor wat oudere kinderen/jeugd bestemd. Maar goed, je moet dus nergens zomaar vanuit gaan. Bij de Railrunner en Kids Vrij moet wel een betalende volwassene mee, bij de jongerendagkaart niet, daar zit ook een verschil natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Bij Railrunner hoeft er geen betalende volwassene mee, met Kids Vrij inderdaad wel.

Badge +3

Bij Railrunner hoeft er geen betalende volwassene mee, met Kids Vrij inderdaad wel.

Maar in de 1e klas met een Railrunner mag alleen onder begeleiding van een volwassene (18+ dus), en met Kids Vrij mag die begeleider 12+ zijn.

Staat in de voorwaarden allemaal, dus lees die ook vooral voordat je (of je minderjarige kind) met een Jongeren Dagkaart (Dal NS) op pad gaat @RAB74 ! 😂

Reputatie 7

Bij Railrunner hoeft er geen betalende volwassene mee, met Kids Vrij inderdaad wel.

Maar in de 1e klas met een Railrunner mag alleen onder begeleiding van een volwassene (18+ dus), en met Kids Vrij mag die begeleider 12+ zijn.

Staat in de voorwaarden allemaal, dus lees die ook vooral voordat je (of je minderjarige kind) met een Jongeren Dagkaart (Dal NS) op pad gaat @RAB74 ! 😂

Lekker consequent en logisch hè allemaal 😁

Reageer