Wat is de beste ticket voor een week voor 2 reisende door Nederland in Dal Uren voor Oud Nederlanders met een Kanadees paspoort ?

  • 28 October 2022
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

Wij wonen in Vancouver en willen  voor een week in Nederland met de trein reizen want  wij zijn over de 75 jaar oud.

Het Dal Uren ticket blijkt het meest geschikte, maar vraag wel of dat de beste zou zijn voor ons.

Dus vraag ik voor wat advies

Wij zijn van plan in de omgeving van Amsterdam/Hoorn/ Weesp te blijven.

Kan ik het aanbevolen ticket kopen op Schiphol bij aankomst  ?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

ALS jullie je beperken tot die regio-min of meer, dan is er het ARTT: Amsterdam Regio Ticket, voor 1 - 2 - 3 dagen, geldt zowel in trein in DAT gebied enkel! en de bussen en trams aldaar, zodat veel meer plekken bereikbaar worden. Geen seniorenkorting, die is er in principe eigenlijk niet voor toeristen.

Dat ticket is op Schiphol airport te koop. Het is een CHIPticket-dus je moet echt bi elke OP en AFstap van bus/trein/metro de kaart scannen. Ik meen dat ze in Toronto bij de TTC ook zoiets hebben, maar dat is ver weg van Vancouver met veel Chinezen aan de WestCoast.

Let op-er is ook het ATT=Amsterdam Travel Ticket, goedkoper, maar veel kleiner gebied.

Wil je meer in NL of zelfs daarbuiten reizen, dan is er eigenlijk niks anders-tenzij je diverse EUrailpassen (die zijn er ook voor 1 land, maar NL hoort dan tot BeNeLux). Die moet je tevoren bestellen en zijn tegenwoordig meest online op een smartfone.

Tickets die je ergens gezien hebt zoals dat Dal moeten op een persoonl. chipkaart (die je niet krijgt als verweg buitenlander) en dat moet dus tevoren geregeld worden en je hebt een NL bankrekening nodig omdat alle betalingen daarmee gaan. Which makes them out of reach to casual visitors from abroad (zoals de engelsen het altijd schrijven)

Super reaktie ...bedankt en ik denk dat de regio ticket vrij beperkt is voor ons.

Als Weesp in het ART gebied valt dan is het wel te gebruiken voor ons.

Op de NS site kan ik een Dal uren ticket bestellen ONLINE ! .. op die manier kan ik dan dagelijks bepalen de bestemming.

Ik zie er altijd na uit om in Nederland op een trein te stappen want in Vancouver gaat er 1 per dag richting naar Toronto.

I zal de NS website nog goed doorlesen voor de regels.’In ieder geval  nogmaals bedankt.

 

Badge +3

Met het Amsterdam region travel ticket kan naar station Weesp gereisd worden. Zie de informatie op deze pagina onder de tab Geldigheid:

Met het Amsterdam Travel Ticket reist u onbeperkt in de 2e klasse met de trein van en naar elk van de volgende stations in Amsterdam en regio Amsterdam: Amsterdam Amstel, Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Centraal, Amsterdam Holendrecht, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam RAI, Amsterdam Sciencepark, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Schiphol Amsterdam Airport, Halfweg-Zwanenburg, Haarlem, Haarlem Spaarnwoude, Overveen, Zandvoort aan Zee, Zaandam, Zaandam Kogerveld, Purmerend Weidevenne, Purmerend, Purmerend Overwhere, Koog aan de Zaan, Zaandijk Zaanse Schans, Hoofddorp, Diemen, Weesp, Almere Poort, Almere Centrum, Almere Muziekwijk, Almere Parkwijk, Almere Buiten, Almere Oostvaarders, Lelystad Centrum, Diemen Zuid, Naarden-Bussum, Bussum Zuid, Hilversum, Hilversum Media Park en Hilversum Sportpark, Bloemendaal, Santpoort Zuid, Santpoort Noord, Driehuis, Uitgeest en Beverwijk.

 

Van en naar Hoorn kan overigens niet.

Voor verdere reizen kunt u een Vroegboekticket Enkele reis Dal, een Vroegboekticket Dagretour Dal of een Groepsticket Daluren voor twee personen (enkele reis) kopen. Of natuurlijk vervoerbewijzen tegen vol tarief. Wat het goedkoopst is, hangt af van de afstand van de reis. Daarbij moet een Vroegboekticket minimaal vier dagen voorafgaand aan de reis gekocht worden.

Reputatie 7
Badge +3

Super reaktie ...bedankt en ik denk dat de regio ticket vrij beperkt is voor ons.

Als Weesp in het ART gebied valt dan is het wel te gebruiken voor ons.

Op de NS site kan ik een Dal uren ticket bestellen ONLINE ! .. op die manier kan ik dan dagelijks bepalen de bestemming.

Ik zie er altijd na uit om in Nederland op een trein te stappen want in Vancouver gaat er 1 per dag richting naar Toronto.

I zal de NS website nog goed doorlesen voor de regels.’In ieder geval  nogmaals bedankt.

 

Daluren-samenreisticket is voor mensen die samenreizen met iemand die een NS abonnement heeft. 1 van beiden zal een abonnement moeten aanschaffen als u gebruik wilt maken van een daluren-ticket.

Alleen de vroegboek-dalurentickets kunt u gebruiken om zonder abonnement te reizen.

Voor toeristen zijn er geen goedkope treinkaartjes. Abonnementen worden voor minimaal een maand afgesloten.

Reputatie 7
Badge +3

Jullie zouden ook kunnen overwegen om een Eurail Pass voor de Benelux te kopen. Misschien wat duur als je alleen korte reizen in Nederland maakt. Maar wel interessant als jullie ook wat langere reizen wilt maken.
https://www.eurail.com/en/eurail-passes/one-country-pass/benelux

Reputatie 7
Badge +1

Voor toeristen zijn er geen goedkope treinkaartjes. Abonnementen worden voor minimaal een maand afgesloten.

Afhankelijk van hoeveel je wilt reizen, kan een NS-abonnement voor 1 maand ook interessant zijn voor 1 of 2 weken. Ik heb een Spaanse kennis wel eens geholpen om aan een NS Flex Dal Vrij te komen (en na precies 1 maand op NS Flex Basis te zetten) voor een vakantie van 10 dagen in Nederland.

Reageer