beantwoord

wat is het makkelijkste te regelen voor vakantievierders in Neerland

  • 13 May 2024
  • 15 reacties
  • 248 Bekeken

Mijn dochter komt met haar gezin naar Nederland en wil graag met het ov gaan reizen. Ik heb al gezocht of ik iets aan mijn flex abonnement kan hangen maar kan dat niet vinden.

Iemand suggesties? Er zijn 2 kinderen van onder de 12 bij.

icon

Beste antwoord door Momo 13 May 2024, 19:25

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge

Iedereen hier denkt graag met je mee. 
Voor een kortingsabonnement moet iedereen een eigen OV-chipkaart hebben.
 

Wanneer komt de familie langs (ivm verwerkingstijd ov chipkaart) en heb je een indicatie van het reisgedrag?

Reputatie 7
Badge

Voor een incidenteel reisje kan ovpay van pas komen als iedereen een eigen bankpas of credit card heeft kan daar simpel mee worden in- en uitgecheckt. Als u zelf u abonnement en meereist heeft zijn etickets of een ov-chipkaart met samenreiskorting wellicht een uitkomst. Voor meer reizen zonder u kan een abonnement voordeliger zijn, maar om te bepalen wat dan, zijn inderdaad meer details over het verwacht reisgedrag nodig (hoe lang zijn ze hier en hoe vaak en hoe ver gaan ze reizen?)

Reputatie 7
Badge +3

Voor de kinderen onder de 12 in ieder geval een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen met Kids Vrij erop, dan reizen ze gratis mee met de trein. Bij bus, tram en metro hebben ze dan leeftijdskorting. 

Verder hangt het er vanaf hoe lang ze hier zijn, hoe veel ze denken te gaan reizen en welke dagen en tijden. Een NS Flex abonnement bestellen gaat het makkelijkst met een Nederlandse bankrekening (betaling via iDeal) en het naar uw eigen adres in Nederland laten sturen. Als de kaart wordt meebesteld met het NS abonnement moet dat minstens 7 dagen van tevoren gedaan worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Kinderen van 4 t/m 11 jaar kunnen ook reizen op een railrunner van €2,50.

Voor een goed advies is het handig te weten hoe lang de familie in Nederland zal verblijven. Flex-abonnementen kunnen pas na een maand weer gewijzigd worden.

Reputatie 7
Badge +1

Voor een goed advies is het handig te weten hoe lang de familie in Nederland zal verblijven. Flex-abonnementen kunnen pas na een maand weer gewijzigd worden.

Maar, met sommige abonnementen maakt dat natuurlijk niet zo heel veel uit.

Zo heb je weekendvrij er al vrij snel uit, en dan maakt het natuurlijk niet zo heel veel uit dat ie “toevallig” nog een paar weken geldig is. 

Zaak is wel om dan niet te vergeten het abonnement op tijd om te zetten. Anders schiet je er niet zo veel mee op natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Kinderen van 4 t/m 11 jaar kunnen ook reizen op een railrunner van €2,50.

 

Ja, kan ook. Maar met meer dan 3 treinreizen is Kids Vrij voordeliger. Dan kost het alleen de €7,50 voor een persoonlijke OV-chipkaart per kind ongeacht hoeveel treinreizen er gemaakt worden. En met een Railrunner krijgt een kind geen leeftijdskorting in de bus, tram en metro, als daar ook gebruik van gemaakt wordt. 

Mocht er ook nog een ouder kind zijn (max 18 jaar oud) dan kan die reizen met een Jongeren Dagkaart, maar alleen in de daluren en alleen met NS, niet met andere treinvervoerders.

 

AIs het te lastig om voor iedereen een persoonlijke OV-chipkaart en abonnementen te bestellen, is er altijd nog de optie voor Groepstickets. Prijs daarvan is afhankelijk van hoeveel personen. https://www.ns.nl/kaartjes/groepsticket-daluren

 

Ze blijven een paar weken in de zomer hier. Maar gaan ook nog naar het buitenland en wat hun reizen zullen zijn????

In elk geval op en neer naar Schiphol vanuit Weert.

Aangezien er dan ook met de bus gereisd wordt denk ik maar een persoonlijke ov kaart mflex met daluren. Is alleen al voor Schiphol voordeliger.

Waarom kan ik dit niet op de site van NS makkelijk terugvinden? Of ligt dat aan mij?

Reputatie 3

Alle abonnementen staan op www.ns.nl/abonnementen/.

 

Mocht veel in het weekenden gereisd worden dan raad ik weekend vrij aan, welke uit te breiden is met dal voordeel.

Bij elk FLEX abonnement (behalve kids) kan 3 personen met 40% korting mee-reizen.

 

Reizen met RE18 kan naar Aachen HBF met OV chipkaart voor Nederlands tarief, inchecken bij Arriva.

 

Naar buitenland raad ik aan om vroeg te boeken (voor vroegboekkorting). Bij last minute reis kan ook gebruik worden gemaakt van Interrail (EU burgers) of Eurail (voor burgers buiten EU). Voor sommige treinen is bij interrail/eurail reservering of toeslag nodig.

Met Interrail mag 1 keer van Nederland naar buitenland en 1x terug naar Nederland gereisd worden. Reizen binnen Nederland is niet toegestaan.

Ze gaan met het vliegtuig naar Engeland dus daar is de trein niet voor nodig. Ik breng ze met de auto naar Eindhoven.

Zal eens kijken naar dat flex want meereizen gaf het systeem aan dat het niet kan met een flex abonnement. Net gekeken zou dus wel moeten kunnen. 

Reputatie 7
Badge +4

Als ze ook naar het buitenland gaan, en hun eigen residentie niet in Nederland hebben, kan een Interrail, dan wel voor Amerikanen Eurail, toch nog bij veel reizen aantrekkelijk zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Zal eens kijken naar dat flex want meereizen gaf het systeem aan dat het niet kan met een flex abonnement. Net gekeken zou dus wel moeten kunnen. 

Voor Samenreiskorting is sinds kort een Samenreiscode nodig. 

 

Het beste is als uw dochter bedenkt hoe vaak en waar naar toe ze wil reizen. Is het bv het plan om dagjes uit te gaan naar steden als Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Zwolle, Groningen? Een retour vol tarief is dan al snel €40, €50 of meer (het maximum bij NS is €58,80), met 40% korting zit je dan tussen de €25 en €35 per retourreis. Een Flex Dal Vrij abonnement is €119,95 per maand. Met een paar lange reizen is dat dus al snel voordeliger. Worden die reizen alleen in het weekend gemaakt dan is Flex Weekend Vrij een goede keuze (€34,95 per maand). Gaat het vooral om korte ritjes dan zou voor Flex Dal Voordeel met Samenreiskorting gekozen kunnen worden. Voor de kinderen onder de 12 jaar maakt het niet uit, die kunnen altijd vrij reizen met Kids Vrij of met een Railrunner voor €2,50 per dag. 

Ik ben er uit. Het wordt in elk geval geen abonnement maar denk een ov kaart met flex en dan daluren betaal je voor de ov 7,50 en dan de treinreis zelf. Dan is het lekker flexibel en dat hebben we er al uit met de heen en terugreis vanuit Schiphol. De rest is dan bonus met de daluren. 

 

Dank voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met “in elk geval geen abonnement”?  Korting in de daluren krijg je alleen met een abonnement. Een Flex Dal Voordeel abonnement kost €5,60 per maand en bestel je gelijk bij NS de persoonlijke OV-chipkaart mee dan is die kaart gratis, de €7,50 voor de kaart betaal je dan niet. 

Of heb jij zelf een abonnement en reis je mee met je dochter en gezin zodat zij zelf geen abonnement nodig heeft en  gebruik kan maken van Samenreiskorting in de daluren? Als zij dan een kaart met Flex Basis neemt kost het eenmalig €10 aan administratiekosten, kan ze beter een maandje Flex Dal Voordeel nemen. 

Wat bedoel je met “in elk geval geen abonnement”?  Korting in de daluren krijg je alleen met een abonnement. Een Flex Dal Voordeel abonnement kost €5,60 per maand en bestel je gelijk bij NS de persoonlijke OV-chipkaart mee dan is die kaart gratis, de €7,50 voor de kaart betaal je dan niet. 

Of heb jij zelf een abonnement en reis je mee met je dochter en gezin zodat zij zelf geen abonnement nodig heeft en  gebruik kan maken van Samenreiskorting in de daluren? Als zij dan een kaart met Flex Basis neemt kost het eenmalig €10 aan administratiekosten, kan ze beter een maandje Flex Dal Voordeel nemen. 

Bedoel geen avast abonnement maar net als ik een flex. Ik zie dat niet als een abonnement waar ik een maand bijv kan reizen.

Wij noemen onze flex producten flex abonnementen. Deze kan je na een maand gewoon beëindigen of wijzigen naar NS Flex Basis (gratis).

Reageer