beantwoord

Website en app zien studentenreisproduct niet bij aanvraag samenreiscode

  • 15 March 2024
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Dit is een bugmelding.

Ik heb een actief studentenreisproduct gekoppeld staan op de (enige) OVkaart die aan mijn account gekoppeld is. Dit product is actief volgens studentenreisproduct.nl, met meerdere maanden reisproduct beschikbaar volgens DUO. Wanneer ik een samenreiscode wil aanmaken, toestemming geef om mijn SRP na te gaan op DUO, en op de knop druk, krijg ik de melding dat ik geen SRP heb. Bij verdere inspectie krijg ik bij de aanvraag naar apiportal.ns.nl een HTTP 400 foutcode en de volgende foutmelding: "Generate for card <ovkaartnummer>, nsr <klant id>, studentCheck: true, error: No product that allows discount codes"

Verdere context:

Ik heb sinds het ophalen van mijn SRP in 2017 een nieuwe OV chipkaart, gezien de oude was verlopen. Deze verandering is doorgegeven in studentenreisproduct.nl, SRP werkt op deze nieuwe kaart wel gewoon.

Ik gebruik Firefox 123.0.1 (64-bit) op Windows 11

icon

Beste antwoord door Melissa NS 15 March 2024, 17:14

Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op onze NS Community, Tombom. Vervelend dat dit niet werkt! Heb je ook de meest recente versie van de app geïnstalleerd?

En je gaat in de app naar 'Meer’, 'Mijn NS’, ‘Deel samenreiscode’, daarna 'Check Studenrenreisproduct’?

Hoi Laura,

Bovenstaand bericht gaat over de website.

In de app (versie 7.28.2 - 18687p, dat is geloof ik de meest recente) lukt het me evenmin.

Zou je contact willen opnemen met de klantenservice middels telefoon, chat, Facebook of X?

Dan kan een collega controleren of jouw Mijn NS-account correct gekoppeld is.

Reageer