beantwoord

Wel of niet vrij reizen met boekenweekgeschenk?

  • 9 April 2022
  • 8 reacties
  • 5654 Bekeken

Is er dit jaar géén vrij reizen met het boekenweekgeschenk? Ik kan er tenminste niets over vinden in de laatste NS Nieuwsbrief online.

icon

Beste antwoord door Thom 9 April 2022, 12:47

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er is dit jaar geen vrij reizen met het boekenweekgeschenk.

Is er dit jaar géén vrij reizen met het boekenweekgeschenk? Ik kan er tenminste niets over vinden in de laatste NS Nieuwsbrief online.

Het boekenweekgeschenk is een actie van de club van de boekenhandel CPNB en die hebben al drie maanden geleden laten weten dat er dit jaar géén vrij reizen is. 

https://www.cpnb.nl/campagnes/boekenweek-2022

Of de gratis reizen actie in de toekomst nog terugkomt is niet bekend. Je krijgt gezien de reacties de indruk dat veel mensen het boekenweekgeschenk alleen maar zien als een gratis treinkaartje en dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest.

Reputatie 7
Badge +3

Het boekenweekgeschenk is dit jaar gewoon een boek om te lezen en geen treinkaartje. Geniet tijdens het lezen van de rust buiten de trein. 

Reputatie 7
Badge +3

Het boekenweekgeschenk is een actie van de club van de boekenhandel CPNB en die hebben al drie maanden geleden laten weten dat er dit jaar géén vrij reizen is. 

https://www.cpnb.nl/campagnes/boekenweek-2022

Of de gratis reizen actie in de toekomst nog terugkomt is niet bekend. Je krijgt gezien de reacties de indruk dat veel mensen het boekenweekgeschenk alleen maar zien als een gratis treinkaartje en dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest.

Het boekenweekgeschenk is inderdaad een actie van de CPNB, maar het vrij reizen met dat geschenk is een actie van NS als sponsor van de CPNB. Als sponsor kan en mag NS zelf bepalen of ontvangers van het boekenweekgeschenk daarmee vrij mogen reizen. Daarnaast wordt een dergelijke actie langer van tevoren voorbereid, in een tijd waarin het coronavirus nog veel meer rondging, er nog beperkende maatregelen waren en het niet zeker was hoe de situatie ten tijde van de Boekenweek zou zijn. Allemaal logische redenen waarom er ook dit jaar geen vrij reizen met boekenweekgeschenk is, het zou alleen wel fijn zijn wanneer NS zelf ook op hun eigen website en nieuwsbrief meldt dat er ook dit jaar niet gratis met het geschenk gereisd kan worden. Was het nu echt te veel moeite om de tekst die op de site van het CPNB staat ook op de NS website te zetten?

Reputatie 7

Was het nu echt te veel moeite om de tekst die op de site van het CPNB staat ook op de NS website te zetten?

Informatie is vaak zo summier mogelijk ( behalve dan de Algemene Voorwaarden...) en als iets er niet staat, is het er dus ook niet 😁. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Terwijl iedereen wel weet dat vele duizenden mensen dit reizen met het Boekenweekgeschenk jaren gewend zijn geweest en nu natuurlijk er vanuit gaan dat het gewoon weer terugkomt.

Als het dan niet met name benoemd staat dat het niet kan, zaai je onduidelijkheid en vraagtekens. Communicatie en voorspellen hoe een klant denkt zijn niet de sterkste punten van NS.

Badge +3

Informatie is vaak zo summier mogelijk ( behalve dan de Algemene Voorwaarden...) en als iets er niet staat, is het er dus ook niet 😁. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Tja, dan bestaat de mogelijkheid om Flex Basis op elk moment (dus niet pas na een maand) te wisselen naar iets anders ook niet, want dat staat zelfs zo beschreven in de voorwaarden!?

De praktijk (en interne documentatie van de Klantenservice) zegt anders: geen enkel probleem! Of is dat dan ‘coulance’ en daarom iets dat je niet te vaak moet willen?

Maar goed, als er niet staat dat je met het Boekenweekgeschenk op een zondag (of nu het hele Paasweekend) gratis mag treinen dan is dat inderdaad zo. 😅

Bedankt voor jullie reacties, het lijkt mij dat het inderdaad wenselijk was geweest als de NS op hun fora en website hier zelf over gecommuniceerd zou hebben.

Jammer dat het nu een beetje in het midden blijft hangen voor de algemene trein-consument, die deze leuke actie al jarenlang een leuke toevoeging vond (ik in ieder geval zeker!!) 

Bedankt voor jullie reacties, het lijkt mij dat het inderdaad wenselijk was geweest als de NS op hun fora en website hier zelf over gecommuniceerd zou hebben.

Jammer dat het nu een beetje in het midden blijft hangen voor de algemene trein-consument, die deze leuke actie al jarenlang een leuke toevoeging vond (ik in ieder geval zeker!!) 

Het Boekenweekgeschenk is één van de weinige NS acties die ik persoonlijk de moeite waard vind en vond om in ere te herstellen. Lezen en treinreizen... 😍

Er is dit jaar geen vrij reizen met het boekenweekgeschenk.

Dat is dan weer jammer….😇

Reageer