beantwoord

Zou de website, voor het bestellen van meerdere kaartjes, logisch gemaakt kunnen worden?

  • 10 April 2022
  • 9 reacties
  • 178 Bekeken

Ik wilde vandaag weer twee enkeltjes kopen. Een voor dinsdag naar schiphol, en donderdag van schiphol terug naar huis.

Dus ik ga naar de planner, kijk welke trein ik wil hebben, en koop een kaartje.  hebt dan niet de keus, om een tweede kaartje te kopen (geen winkelmandje), je kunt alleen direct betalen.

Dus opnieuw beginnen: 

Naar de website, Producten, enkele reis, kaartje gekocht, in de winkelmand en dan vervolgens verder winkelen. Tot zo ver Ok.

Dan kom je op een scherm waar je denkt, direct het tweede kaartje te kunnen kopen. Nee dus, na de reis te hebben gekozen,  komt je dan in weer een ander scherm, waarin je geen mogelijkeid hebt om het kaartje toe te voegen aan de winkelmand waar het andere kaartje al in zit  gggrrrrrrrr.

Je kunt daar weer wel daluren kiezen, wat bij de eerstgenoemde optie heel moeilijk is.

 

Dus drie verschillende bestelwijzen door elkaar heen? heel verwarrend en onnodig ingewikkeld.

 

 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 11 April 2022, 18:00

Bekijk origineel

9 reacties

Welkom op onze NS Community, EAZ1964. Bedoel je dat je onderstaande (webbrowser) ook in de app wil zien?

 

Nee, dat bedoel ik niet. gewoon alles vanachter de PC.

wellicht dat je op basis van mijn uitleg, naar de website www.ns.nl kun gaan.

 

dan ga je eerst via plan je reis, proberen twee kaartjes te kopen. Dat lukt niet, want er is daar geen winkelmand.

dan ga je via Producten, enkele reis, daar lukt het wel.

Als je dan in het scherm dat je hierboven toont, links onder “veder winkelen” neemt, dan kom je weer in een deel waar geen winkelmand is, en je dus je kaartje niet bij de eerste kunt toevoegen.

Echt onhandig.

Ik heb het even geprobeerd, maar als ik op 'verder winkelen’ klik kom ik weer terecht in het scherm waar je voor een tweede ticket kunt kiezen, met andere datum.
Kun je mij uitleggen wat jij precies ziet en waar het misgaat? Wellicht met screenshot, zodat ik met je mee kan kijken.

Ik heb het even geprobeerd, maar als ik op 'verder winkelen’ klik kom ik weer terecht in het scherm waar je voor een tweede ticket kunt kiezen, met andere datum.
Kun je mij uitleggen wat jij precies ziet en waar het misgaat? Wellicht met screenshot, zodat ik met je mee kan kijken.

Dat klopt dat je daar komt,.Echter daar zit geen mogelijheid bij, om dat tweede ticket in de winkelmand te zetten. Dat is vervelend. De enige manier om de winkelmand te krijgen is via de product /enkele reis.

Het zou veel handiger en logischer zijn als je altijd de mogelijkheid hebt voor de winkelmand, dan is het consistent en hoef je niet na te denken op welke manier je navigeert over de site en je kaartjes koopt/ betaalt.

Je dient inderdaad naar beneden te scrollen om het tweede kaartje aan je winkelmandje toe te voegen. Als ik het goed begrijp wil je dit liever ook als je kiest voor de optie die daarboven staat aangegeven.
In dat geval ga ik er melding van maken en kunnen wij nog eens kijken of het makkelijker kan op deze manier. Dankjewel voor je feedback in ieder geval!

Dank je,

Ik zou het logisch vinden om op ieder koopmoment de winkelmand beschikbaar te hebben, ook als je via de planner gaat.

Reputatie 7
Badge +3

...

Badge +3

Via https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen krijg ik als ik bovenin een vertrek/bestemming invul (en een datum en vervolgens een naam) ook alleen maar de optie om direct te betalen, geen winkelmandje.

Maar kies je (direct daaronder) voor Enkele reis https://www.ns.nl/producten/s/enkele-reis dan kan je via ‘verder winkelen’ meerdere tickets aanschaffen (winkelmandje) en die vervolgens in één keer afrekenen.

Vanuit de Reisplanner gaat het natuurlijk om ticket(s) voor specifiek de gekozen reis, eventueel rekening houdend met een routekeuze (bij meerdere vervoerders), maar een ‘winkelwagentje’ zou dan wel zo handig zijn.

Maar kies je (direct daaronder) voor Enkele reis https://www.ns.nl/producten/s/enkele-reis dan kan je via ‘verder winkelen’ meerdere tickets aanschaffen (winkelmandje) en die vervolgens in één keer afrekenen

dat gaf de moderator ook aan, echter mijn eerste reactie is om als je eerst “verder winkelen hebt geklikt” direct wat in beeld komt te klikken, omdat je er van uit mag gaan dat je dan weer een tweede ticket op dezelfde wijze kan bestellen. Het is nu niet logisch en niet intuïtief opgezet, vandaar mijn post.

Dat nog afgezien van het feit dat er dus drie verschillende manieren van bestellen zijn op de ns site, waar je pas op het laatste moment, als je alles al hebt ingevuld, achter komt dat je de verkeerde hebt. 

Ik zou zeggen ga eens op de bol.com website oid kijken hoe het eenvoudiger en eenduidiger kan, gewoon alles op 1 manier afhandelen vanaf het moment van kopen.

Reageer