beantwoord

Zowel mijn ov-chipkaart als mijn dagkaart zijn per ongeluk gebruikt tijdens een treinreis.

  • 28 July 2023
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Op 04 juli 2023 reisde ik tussen Hengelo en Houten om 1435-1651 uur.
Tijdens deze reis zijn zowel mijn ov-chipkaart als mijn "1 dag ov vrij" kaart in- en uitgecheckt.
Beide kaarten zaten dicht bij elkaar in mijn portemonnee. Ik wil graag de 40% kortingsprijs van deze treinreis, €14,76 van mijn ov-chipkaartrekening betalen en ik wil graag een nieuwe "1 dag ov vrij kaart". Omdat een nieuwe "1 dag ov vrij kaart" veel duurder is, wil ik u vragen deze fout te herstellen.
"1 dag ov vrij kaart nummer **********92. en geldig op 1dag t/m 31-01-2025. met vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 July 2023, 11:53

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw verzoek.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uw vraag aan een medewerker van NS te stellen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

En nu wellicht ten overvloede: in het vervolg is het raadzaam niet uw portemonnee, maar alleen één kaartje voor de lezer te houden. Nu OVpay is ingevoerd, kan het anders ook nog voorkomen dat uw bankpas gelezen wordt en dat u om die reden dubbel betaalt.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is een OV vrij kaart?

De paaltjes/poortjes geven niet voor niets de melding om kaarten los aan te bieden. Als je dan toch de hele portemonnee met meerdere kaarten laat scannen dan is het jouw eigen fout en hoeft NS jou niet tegemoet te komen.

Badge +3

Wat is een OV vrij kaart?

“1 Dag OV Vrij” is een eenmalige chipkaart waarmee een dag lang onbeperkt gereisd kan worden met trein, bus, tram en metro. Deze wordt bijvoorbeeld uitgedeeld door de rijksoverheid en het COA ten behoeve van gebruik door veteranen, gedetineerden bij proefverlof en ontslag en asielzoekers. Ze belanden ook met enige regelmaat op Marktplaats.

Reageer