Hallo
Met mijn ADHD is trein reizen niet echt fijn.
Maar het in en uit checken door alle chaos en gedoe in mijn hoofd en erbuiten gaat vaak mis. ik heb al boetes gehad. en genoeg geld betaald voor vergeten uitchecks.
Nu mag ik van de NS maximaal 3 keer vergeten uit te checken. ik ga hier ver overheen ieder jaar.
en ik betaal al bijna een tiende van mijn inkomen aan het OV.. Ik voel me hier eerlijk gezegd best wel boos over omdat het zo onrechtvaardig voelt. ik kan hier niets aan doen. een abonnement kost 300 euro per maand en ik reis niet over een vast traject. dus er is geen alternatief..
Ik wil geen stress en woede meer voelen als ik een conducteur zie, die kan hier ook niks aan doen. ik ben nu mijn brommer rijbewijs aan het halen maar ik wil dat eigenlijk helemaal niet. Laat mij gewoon trein reizen… OV is best leuk.. zonder paaltjes.
is er iets wat ik kan doen om het OV minder frustrerend en deprimerend te maken?
Wens:
Het zou mij frustratie schelen, en de NS ook incidenten. (niet ok maar als ik een conducteur zie uitgescholden worden kan ik me ook best inleven in de woede van die mensen). als er een abonnement was voor mensen met bijvoorbeeld een autipas, in t doelgroepen register. etc. die niet 300 euro per maand is maar rond de 50. Zelfs 100 zal het waard zijn als ik nooit meer stress zou voelen als een conducteur de trein in stapt.
Ook omdat jongeren op speciaal of alternatief onderwijs niet in aanmerking komen voor studenten OV..
Plus, de NS kan wel wat goede PR gebruiken ;)
ik weet dat veel mensen geen begrip hiervoor zullen hebben. ik wens je evengoed het beste.
mvg,
W