Ik zou vandaag (4 okt 2024) van Utrecht Vaartserijn naar Terwijde gaan om 16:36 met een jongentje in een rolstoel. Ik zag niet direct waar de deur voor de rolstoel was, ik stond namelijk bij "fiets" logo deur, maar het afstapje was niet geweldig. Ik vroeg de NS medewerkster (blijkt jong en nieuw) die uit de sprinter stapte of de deur voor mindervaliden rechts was, en ik kreeg direct een "ja maar we moeten vertrekken mevrouw" terwijl de sprinter niet eens 30 seconds still stond. Ze wachtte nog wel op een meisje die aankwam rennen maar nee een extra 1 min wachten tot we bij mindervaliden deur konden zijn, kon ze niet. We hadden toen maar 30 min gewacht op volgende trein. In all fairness dit is de eerste x dat een NS medewerker zo gedroeg. Meestal wachten ze tot we bij mindervaliden deur kunnen zijn, want ja je weet nooit waar de deur zal zijn. Mss nieuwe medewerkers trainen in empathy.
Ps: ze had ook niet eens gefloten.
Edit: NS medewerker in de sprinter van 17:06 (leek ook jong) natuurlijk supervriendelijk. Hij zorgde zelfs ervoor dat mensen bij invaliden plek gingen verplaatsen zodat we een plek kregen.