lange overstap reisassistentie | NS Community
beantwoord

lange overstap reisassistentie

  • 22 May 2022
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

Goedeavond,

 

Ik heb zojuist voor volgende week voor het eerst in mijn leven een reis met reisassistentie gereserveerd van Sittard naar Almere buiten met een overstap op Amsterdam van 28 min. Nu vroeg ik mij af is het mogenlijk voor mij om op Amsterdam nog naar de WC te gaan of moet ik meteen door naar de volgende trein richting almere. Normaal gezien doe ik dit namelijk wel en ik weet niet of mijn blaas het red tot het eind van de reis…

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 May 2022, 12:30

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Hallo @MeisjeInDeTrein,

Ik denk dat het wel mogelijk is om op Amsterdam CS naar het toilet te gaan. U heeft een zeer ruime overstaptijd en de trein naar Almere Buiten is er toch niet veel eerder dan de vertrektijd, dus u heeft tijd genoeg op het station.

Misschien ten overvloede, maar het is in beide treinen (zowel VIRM als SNG) mogelijk om naar het toilet te gaan, als de toiletten niet defect zijn. De trein naar Almere Buiten is hoogstwaarschijnlijk van het type SNG, een min of meer gelijkvloerse trein met een groot toilet, waar u mogelijk zelfs met uw scootmobiel in kunt, maar dat durf ik niet zeker te zeggen!

Reputatie 7
Badge

Ik heb persoonlijk geen ervaring met reisassistentie en weet natuurlijk niet weer u die voor nodig heeft, maar gezien de tag 'scootmobiel' vermoed ik dat het om in- en uitstappen met de rolstoelplank gaat. Dat heb ik wel een aantal zien gebeuren en gebeurt ook gewoon op tussenstops waar de trein twee minuten later weer wegrijdt en levert dan hooguit een paar minuten vertraging op. Meer dan vijf minuten zou dit volgens mij niet moeten duren. Rustig overstappen kost zelfs naar de andere kant van het station misschien tien minuten, dus ik denk dat er zeker vijf minuten over zou moeten zijn voor een toiletbezoek (waarschijnlijk meer) bij deze overstap.

Ik heb zelf ervaring met reisassistentie als visueel beperkte. Als je het vraagt, moet het denk ik in principe gewoon mogelijk zijn.
De toiletten zitten op spoor 2a en naast de Albert Heijn in de Ij-hal (die in de Ij-hal is buiten de poortjes). Van de WC op spoor 2a weet ik niet of er een grote/toegankelijke WC is, maar uit ervaring weet ik wel dat die in de Ij-hal er wel eentje heeft. 

Reageer