Overzicht defecte liften en roltrappen | NS Community
beantwoord

Overzicht defecte liften en roltrappen

  • 17 January 2022
  • 16 reacties
  • 901 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

 

Beste NS,

Is het mogelijk om op de site een overzicht van actuele defecte liften en roltrappen te plaatsen, met data van begin van de storing en verwachte einddatum?
Voor een groep mensen die bijvoorbeeld slecht ter been zijn of gebruik maken van rollators en rolstoelen zou dit denk ik handige informatie zijn.

Het viel mij onlangs op dat het GVB in Amsterdam dit ook aan hun app heeft toegevoegd.

icon

Beste antwoord door Sascha NS 17 January 2022, 14:34

Bekijk origineel

16 reacties

Goedemiddag VIRM. Ik heb die van het GVB bekeken en dat is inderdaad erg overzichtelijk. Ik zet je verbeterverzoek door.

Heb je toevallig een update of dit al dan niet wordt opgepakt? 
 

Reputatie 7
Badge +1

Las een week of wat geleden in het gratis klantenblad van de DB=MOBIL dat aldaar bij liften een automatische storingsmelder in zit. EN-dat ze inmiddels vanwege het ook daar heersend gebrek aan specifieke onderdelen een 3-D printer hebben die deels in dat gebrek kan voorzien. Kan NS daar mogelijk met leentjebuur ook wat aan hebben? Kan me voorstellen dat zo´n printer in een veel groter land eerder zal lonen.

Ik zou je niet durven zeggen of @Sascha NS hier een update over heeft ontvangen. Hij zal voorlopig ook niet actief zijn op de Community. Je kan overigens suggesties ook zelf doorzetten via onze App of een mail sturen naar app@ns.nl. Dan ontvang je zelf een reactie van onze app ontwikkelaars. :smile: Ik heb ook nog even een mail gestuurd naar het team achter onze website. Zodra ik een reactie heb zal ik deze hier plaatsen!

In het verleden heeft ProRail geprobeerd om de statussen van liften e.d. door te geven via een automatisch systeem. Helaas is dit project vastgelopen. 

Op dit moment wordt in samenwerking met ProRail alle liften voorzien van sensoren. Deze sensoren gaan ons real-time voorzien van de status van de lift (nu worden storingen handmatig verwerkt). Op het moment dat dat functioneel is, is een mogelijkheid tot het kunnen tonen van de status op onze website een mogelijkheid. Dit zal op korte termijn nog niet beschikbaar zijn helaas :sweat_smile: .

Och dat project loopt al wat jaren en noemt Skywalker. Dat is ook precies het project dat ik bedoelde overigens, en het zal nog wel een tijdje gaan duren…

 

Voor de eerste proefstations is een tijd data doorgegeven, maar dat is langzaam maar zeker opgedroogd. 

Reputatie 7
Badge +1

Och dat project loopt al wat jaren en noemt Skywalker. Dat is ook precies het project dat ik bedoelde overigens, en het zal nog wel een tijdje gaan duren…

 

Voor de eerste proefstations is een tijd data doorgegeven, maar dat is langzaam maar zeker opgedroogd. 

Het lijkt mij uit service naar de klanten toe dringend noodzakelijk dat er op korte termijn een overzicht komt van welke liften er allemaal defect zijn. 

 

Jullie laten hier gewoon de niet mobiele reizigers compleet in de steek. Het project waar @Henk_NL  op doelt gaat nog welk jaren duren en zoals ik jullie hier leer kennen zal dit waarschijnlijk nooit tot een goed einde worden gebracht. 

 

Het moet toch wel mogelijk zijn om in een sticky topic een overzicht van alle defecte liften te maken??   

Reputatie 3

...

Het moet toch wel mogelijk zijn om in een sticky topic een overzicht van alle defecte liften te maken??   

Dit lijkt mij ook een goed idee, of wellicht een website die dit aanduidt. Dit zouden we dan wel op basis van meldingen op dit forum moeten doen denk ik, aangezien er nog (steeds) geen informatie over defecte liften en roltrappen komt vanuit NS/ProRail. In ieder geval zou ik graag mijn steentje bijdragen.

Laten we alsjeblieft geen vrijwilligerswerk gaan doen voor ProRail en NS, het is net als het plan ooit om alle reisinformatieschermen in kaart te brengen, idioot. Asset Management heeft dit gewoon in haar techniek zitten, maar ProRail faalt om het te fatsoenlijk te ontsluiten. Misschien moet het ministerie de organisatie daar maar eens op aanspreken. Mail uw favoriete politieker zou ik zeggen.

Reputatie 3

Laten we alsjeblieft geen vrijwilligerswerk gaan doen voor ProRail en NS, het is net als het plan ooit om alle reisinformatieschermen in kaart te brengen, idioot. Asset Management heeft dit gewoon in haar techniek zitten, maar ProRail faalt om het te fatsoenlijk te ontsluiten. Misschien moet het ministerie de organisatie daar maar eens op aanspreken. Mail uw favoriete politieker zou ik zeggen.

Hoewel ik het met u eens ben dat het van de zotte is om voor een bedrijf vrijwillig werk te verrichten, is dit wel iets wat een hoop mensen ten goede zou komen. Ik zal zeker ook contact opnemen met politici/NS om dit punt duidelijk te maken, maar als er al iets gebeurt zal dat waarschijnlijk extreem traag verlopen.

Op dit moment wordt in samenwerking met ProRail alle liften voorzien van sensoren. Deze sensoren gaan ons real-time voorzien van de status van de lift (nu worden storingen handmatig verwerkt). Op het moment dat dat functioneel is, is een mogelijkheid tot het kunnen tonen van de status op onze website een mogelijkheid. Dit zal op korte termijn nog niet beschikbaar zijn helaas :sweat_smile: .

Okay, een geautomatiseerd systeem is op korte termijn niet mogelijk. Kun je nagaan of er op korte termijn handmatige overzichten mogelijk zijn? Gelet op aanhoudende leveringsproblemen en liften en roltrappen die langdurig buiten gebruik zijn, is dit voor de doelgroep best handig. Zou je ook de beantwoording van dit topic ongedaan kunnen maken?

 

Badge +3

Het hoeft niet eens in de app, maar kan ook gewoon een website zijn:

https://www.gvb.nl/verstoringen/liften

https://www.gvb.nl/verstoringen/roltrappen

Het valt me op dat er bij GVB nergens meer een verwachte datum staat waarop het opgelost zou zijn, die stonden er eerst wel.

Reputatie 7
Badge +3

ProRail is wel goed in het melden dat een lift weer gerepareerd is, vandaag weer een tweet en nieuwsbericht op de website dat de lift op station Blaak het weer doet. https://www.prorail.nl/nieuws/lift-1-station-blaak-gerepareerd

Natuurlijk fijn dat ze dit goede nieuws melden, maar dan moet je het minder goede (welke liften nog defect zijn) ook melden. Zo wordt het “geen nieuws is slecht nieuws”. 

Reputatie 7
Badge +1

In een ander topic gaf @Robert B aan dat de afdeling reisassistentie wel zou beschikken over een lijst met alle defecte liften en roltrappen.

 

Waarom wordt deze lijst hier dan niet gepubliceerd??

Badge +3

Lift kapot op Utrecht Zuilen? Pech dan, en Reisassistentie laat het ook afweten 😥

Doe eens gek, neem een bus (die zijn toegankelijk)

Weet je wat, we gaan naar Maarssen 🤔

Oh nee, dat werkt ook niet dus dan maar naar Breukelen of zo… (net als diegene met een fiets, die alleen maar naar Abcoude wilde maar alle liften op de route defect aantrof)

Afgezien van de kennis over defecte liften bij Reisassistentie kom je dus aan in Maarssen en zoek het daar verder maar uit… (ontmoetingspunt is natuurlijk Utrecht Centraal in dit geval) 😥

 

Reageer