Proef met uitgebreide assistentieverlening | NS Community

Proef met uitgebreide assistentieverlening

  • 4 October 2018
  • 1 reactie
  • 2548 Bekeken

NS Reisassistentie helpt reizigers met een visuele beperking om op een station de weg te vinden. De assistentieverlener begeleidt je naar de trein toe en vanaf de trein naar de uitgang of naar het OV-chippoortje. Maar als je verder wil reizen met bus of tram, hoe vindt je die dan? Om hieraan tegemoet te komen zijn we 1 oktober een proef gestart: 1 stap verder. De proef duurt drie maanden en eindigt op 31 december 2018.

Wat is 1 stap verder?
Met ‘1 stap verder’ biedt NS reizigers met een visuele beperking op het aankomststation begeleiding naar de eerstvolgende vorm van OV. De reisassistent begeleidt u naar de bus-, tram- of metrohalte, de officiële taxistandplaats of naar de ‘halen en brengen’-plaats bij het station.

Wanneer en waar is deze proef?
Deze proef start op 1 oktober en eindigt op 31 december 2018. Deze extra dienstverlening is aan te vragen voor de volgende stations:
• Utrecht CS
• Zwolle
• Den Haag CS

Wat is belangrijk om te weten?
Deze service:
• is alleen voor reizigers met een visuele beperking
• kan alleen telefonisch geboekt worden sámen met NS Reisassistentie voor het aankomststation (030 2357822)
• Heb je een visuele én een auditieve beperking, dan kan het ook via Chat, Twitter of Facebook
• is te boeken van de eerste tot en met de laatste trein (m.u.v. het nachtnet)
• geldt alleen voor begeleiding naar:
o de eerstvolgende halte van bus, tram, metro
o de pont (indien deze een OV-functie heeft)
o De officiële taxistandplaats direct bij het station
o De officiële ‘halen en brengen’-locatie

Wat valt niet onder deze extra service?
• Begeleiding naar een andere locatie (ook al is deze dichterbij)
• Het regelen van een alternatieve oplossing als de bus, tram etc. niet rijdt
• Begeleiding van bus, tram etc. naar het NS-station

1 reactie

Update voor dit topic op 4 juni 2019:

NS voert 1 stap verder-service in op vijf stations per 1 juni

Na een succesvol verlopen proef afgelopen najaar introduceert NS de 1 stap verder-service op vijf grote stations. Met '1 stap verder' biedt NS reizigers met een visuele beperking op het aankomststation begeleiding naar de eerstvolgende vorm van OV. De reisassistent begeleidt u hierbij naar de bus-, tram- of metrohalte, de officiële taxistandplaats of naar de ‘halen en brengen’-plaats bij het station.

NS Reisassistentie helpt u om op een station de weg te vinden. De assistentieverlener begeleidt u normaal gesproken alleen naar de trein toe en vanaf de trein naar de uitgang of naar het OV-chippoortje. Maar als u verder wilt reizen met bus of tram, hoe vindt u deze dan? Om hieraan tegemoet te komen biedt NS vanaf 1 juni de 1 stap verder-service op vijf grote stations.

Wanneer en waar is deze uitgebreide assistentie mogelijk?

Deze 1 stap verder-service wordt geboden vanaf 1 juni 2019. Deze extra dienstverlening is aan te vragen voor de volgende stations:

• Utrecht Centraal
• Zwolle
• Den Haag Centraal
• Rotterdam Centraal
• Amsterdam Centraal

Wat is belangrijk om te weten?

Deze service:

• is alleen voor reizigers met een visuele beperking
• kan alleen telefonisch geboekt worden sámen met NS Reisassistentie voor het aankomststation. Telefoonnummer NS Klantenservice: 030 2357822.

Hebt u een visuele én een auditieve beperking, dan kunt u ook op andere manieren contact opnemen met de NS Klantenservice, bijvoorbeeld via chat, Twitter of Facebook

• is te boeken van de eerste tot en met de laatste trein (m.u.v. het nachtnet)
• geldt alleen voor begeleiding naar:
o de eerstvolgende halte van bus, tram, metro
o de pont (indien deze een OV-functie heeft)
o De officiële taxistandplaats direct bij het station
o De officiële ‘halen en brengen’-locatie

Wat valt niet onder deze extra service?

• Begeleiding naar een andere locatie (ook al is deze dichterbij)
• Het regelen van een alternatieve oplossing als de bus, tram etc. niet rijdt
• Begeleiding van bus, tram etc. naar het NS-station

Reageer