beantwoord

Reisassistentie boeken in de app

  • 1 December 2022
  • 11 reacties
  • 307 Bekeken

Reputatie 7
  • Reisleider***
  • 1168 reacties

Hoi,

waarom kan ik bij het boeken van reisassistentie via de NS-app niet meer bij elk station selecteren of ik assistentie wil? Vroeger kon dat wel.

 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 9 December 2022, 19:06

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Te weinig mensen misschien om reisassistentie te verlenen?

Reputatie 5

Hey VIRM! Ik ben even gaan rond vragen en het blijkt dat als er wat aan de hand is op een station (zoals bijvoorbeeld een defecte lift) dat het dan inderdaad niet mogelijk is om dit via de app aan te vragen. Je kunt ons dan nog wel bellen, zodat er samen gekeken kan worden naar een oplossing.

Reputatie 7
Badge

Ik weet niet precies hoe e.a. er in de app uit ziet, maar misschien is het een idee om het in de app te vermelden als er om wat voor reden ook geen reisassistentie mogelijk is?

Voorkomt weer een hoop verwarring en onduidelijkheid.

Reputatie 7

Wat ik bedoel: als ik van station A naar C ga via B, kan ik bij A en C niet uitvinken dat ik daar geen reisassistentie wil, zodat ik alleen overstaphulp bij B krijg. Voorheen kon dat wel. 
 

Reputatie 7
Badge

Ik heb niet bepaald het idee dat het nu beste gekozen antwoord ook het antwoord is op de vraag van @VIRM. 🤔

Ik durf het zo niet te zeggen, maar ik zal het navragen!

 

Mijn collega bij reisassistentie geeft aan dat het bij haar nog wel werkt via de app (wellicht dat enkel het proces is veranderd) door: de reisgegevens in te vullen, de reis te selecteren in het volgende scherm, klikken op ‘NS Reisassistentie boeken’ (blauwe balk) en pas in het scherm dat volgt kan je uitklikken of je bij de in-, over- of uitstap assistentie wilt. 

Reputatie 7

Ik heb nog even lopen puzzelen. Het is geen pagina dat lekker doorloopt, waardoor je met VoiceOver continu naar rechts kunt vegen om zo de hele inhoud van de pagina door te kunnen lopen. Je kunt dus wel de hulp voor het instappen, overstappen of uitstappen aan- en uitzetten, maar vanwege de layout van de pagina is het een crime om dat stukje   te benaderen. Dat had je collega op kunnen vallen..

Graag het beste antwoord deselecteren (want dat is dus niet het juiste antwoord) en dit even doorgeven.
 

Ik antwoord even in dit topic, @VIRM, zodat het overzichtelijk blijft.

Dit klinkt alsof de VoiceOver niet goed overweg kan met de app. Ik ga dit inderdaad neerleggen bij mijn collega's van de app zodat zij zich hierover kunnen buigen. Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van VoiceOver, dus ik zet het uitgebreid op de mail.

Reputatie 7

Is er inmiddels al een update? 

Reputatie 5

Ik heb even contact gehad met Tomas NS en er is nog geen update, de issue staat nog open bij het development team. 

Reageer