Skip to main content
Antwoord

Verloren voorwerp melden :(

  • May 30, 2025
  • 2 reacties
  • 1186 Bekeken

Ik heb mijn mobiel gisteren in een trein verloren. Waarom kan ik niet op NS gewoon dit melden. (Ik heb het tussen 22:00 en 24:00 29 mei 2025 in een trein tussen Hilversum en Utrecht verloren.)
Op de NS website kan ik alleen zoeken naar verloren voorwerpen die gevonden zijn. Ik kan niet ook gewoon het melden. Een tijdje geleden heb ik aangemeld dat ik mijn boekje in een trein heb vergeten en toen kreeg  ik van NS een antwoord later dat ze het hebben gevonden.
Waarom kan ik dit niet meer doen?\
 

Met vriendelijke groet,
Willem

Beste antwoord door Jesse NS

Goedenavond WillyWortel en welkom op de NS Community!

Wanneer je binnen een uur na het uitchecken contact opneemt met de klantenservice, kunnen zij een spoedaanvraag voor je aanmaken. Wanneer je langer dan een uur later contact opneemt, is dit helaas niet meer mogelijk.

Ik wil je adviseren om ook de websites https://www.verlorenofgevonden.nl/ en https://ilost.co/nl in de gaten te houden. Het wil nog wel eens voorkomen dat een voorwerp niet bij een medewerker afgegeven wordt, maar door een reiziger zelf op één van die websites aangemeld wordt. 

Veel succes met de zoektocht en ik hoop dat je de mobiel terugvindt! 🤞🏻

2 reacties

Jesse NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Goedenavond WillyWortel en welkom op de NS Community!

Wanneer je binnen een uur na het uitchecken contact opneemt met de klantenservice, kunnen zij een spoedaanvraag voor je aanmaken. Wanneer je langer dan een uur later contact opneemt, is dit helaas niet meer mogelijk.

Ik wil je adviseren om ook de websites https://www.verlorenofgevonden.nl/ en https://ilost.co/nl in de gaten te houden. Het wil nog wel eens voorkomen dat een voorwerp niet bij een medewerker afgegeven wordt, maar door een reiziger zelf op één van die websites aangemeld wordt. 

Veel succes met de zoektocht en ik hoop dat je de mobiel terugvindt! 🤞🏻


  • Intercity
  • May 31, 2025

Afgelopen week had ik ook mijn telefoon laten liggen op de trein. Meteen in de bib via mijn laptop treinnummer en treinstel opgezocht, en ik wist in welke coupé die lag, dus leek het een inkoppertje om even de HC er naartoe te sturen om de tel opzij te leggen. Helaas. (Chatbot?) Jens van de klantenservice: “Ik begrijp helaas niet helemaal wat je bedoelt.” NS-medewerker op het station: “Hiervoor kan je best de klantenservice bellen” (Jawel). Treinconducteur op het station: “Hiervoor kan je best de klantenservice bellen, ik heb hier geen tijd voor.” (wellicht teveel andere werkzaamheden). Dan maar de telefoon gevolgd door het hele land en 6,5 uur later en 461 tariefeenheden verderop vond ik de telefoon in de trein terug waar ik hem had laten liggen.