Vanaf donderdag ga ik een paar keer per maand van Weert naar Amsterdam. In heb geprobeerd een OV chipkaart aan te vragen, een dal abonnement af te sluiten, maar wat ik.ook doe, mijn aanvraag houdt op bij de adresgegevens, omdat de postcode niet wordt herkend, zelfs niet als ik België ingeeft. Ondertussen heb ik een los retourticket aangeschaft voor donderdag, met de nodige betalingsmoeimijkheden omwille van Ideal, maar oké, dat is gelukt. Ik moet naar de moermanskkade, een flink eind van het station. Als ik een busticket wil bestellen, krijg ik de.melding 'enkel met OV chipkaart'. Kan ik een ticket bestellen op de bus? Of kan ik gebruik maken van de fietsjes? Ook.hiervoor heb ik een account nodig, wat niet lukt omwille van het adres in België...
beantwoord
ov kaart als Belg
Beste antwoord door Erryt NS
Hallo Kimberley Poets en welkom bij de NS Community,
Je kan via de website van de OV-chipkaart een persoonlijke OV-chipkaart aanschaffen. Als je deze hebt ontvangen kan je bij een servicebalie of via onze klantenservice een NS Flex abonnement aanschaffen. De levering bedraagt vaak 5 werkdagen voor de kaart dus voor aanstaande donderdag is dat niet mogelijk. Je kan nog wel altijd in Nederland een anonieme OV-chipkaart aanvragen als deze vereist is voor de bus.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.