Ik maak er maar een ‘vraag’ van, het volgende:
Iemand bestelt een e-ticket, betaalt daarvoor maar krijgt het niet binnen een uur (ook niet in de spam of pas veel later).
Dus je koopt dan maar een kaartje uit een automaat (verstandig) en vraagt natuurlijk om vergoeding voor het ongebruikte (nooit of te laat ontvangen) e-ticket!
Welke gegevens (AVG en zo) heeft de NS dan nodig om dat e-ticket te vergoeden?
Volgens mij is dat alleen het ordernummer van een (niet gedownload) e-ticket of het nummer van een chipkaartje (staat rechts verticaal op je kaartje uit de automaat) voor hetzelfde traject, plus je IBAN voor restitutie maar dat heeft men al wegens het e-ticket ordernummer of transactie bij een automaat
Maar nee, waar woon je precies (postcode en huisnummer graag) Dat doet er niet toe!
Zou je oNS een DM willen sturen met de volgende gegevens: je initialen, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer, e-mailadres en IBAN?
Oh, als kers op de appelmoes… wat is je geboortedatum zelfs! Grr
He-le-maal AVG waardig natuurlijk beste NS, om gegevens te vragen die je (totaal) niet nodig hebt maar natuurlijk wél graag wilt verzamelen en opslaan ook nog, al was het doel tot verwerking heel iets anders en die gegevens er niet voor nodig zijn!
Mijn vraag is dus... (doen we het andersom, zie topic verkeerde programmering mobiele in/uitcheckpaal)
Waarom elke keer vanuit NS de AVG als belemmering opvoeren voor iets (iemand een berichtje sturen wegens een fout van jullie kant), terwijl jullie wel allerlei onnodige gegevens willen/mogen vragen (en opslaan?) voor iets simpels als een storing in het e-ticket systeem van iemand die verder helemaal geen vaste NS klant is of ‘anoniem’ wil blijven?
Edit: Het gemarkeerde antwoord (ergens halverwege 2022 pas, zien is geloven) niet echt blij mee. Duurt allemaal veel te lang, wat houdt je tegen beste NS?!